Mokka este primul model al unui producător german lansat pe segmentul SUV-urilor (sport utility vehicle) sub-compacte şi introduce în acest segment tehnologii precum iluminarea adaptivă şi camera video frontală.
Modelul este pregătit pentru a fi pus în vânzare, astfel că din întreaga Europă s-au primit peste 40.000 de comenzi pentru acest SUV. Cererea a fost deosebit de mare în Germania, Marea Britanie, Italia şi Rusia. Modelul Mokka a putut fi comandat din luna iunie.
Varianta de bază cu motor ecoFLEX de 1,6 litri, cu o putere de 85 kw/115 cp poate fi comandată la un preţ începând cu 18.990 euro (preţ recomandat pentru Germania, TVA inclus). În plus, în gama de sisteme de propulsie a modelului Mokka sunt incluse unitatea pe benzină cu turbocompresor, cu o putere de 103 kW/140 cp şi varianta diesel de 1,7 litri, cu o putere de 96 kW/130 cp.
‘Acum că avem modelul Mokka, putem spune că am deschis un nou capitol în ofensiva noastră de produs. Faptul că am primit multe comenzi arată că modelul Mokka a mers la ţintă. Atât tehnologiile sale, cât şi designul dinamic şi îndrăzneţ sunt pe gustul clienţilor noştri. Acesta stabileşte noi standarde în segmentul său’, a declarat Alfred E. Rieck, vicepreşedinte Vânzări, Marketing şi Servicii Post-Vânzare Opel.
În ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta fără probleme cinci persoane într-o poziţie confortabilă. Acesta respectă, de asemenea, promisiunea Opel de a combina designul atrăgător cu tehnologiile inovatoare şi funcţiile destinate segmentelor superioare, făcându-le accesibile unei categorii mai mari de cumpărători. Mai mult, modelul Opel Mokka introduce pentru prima dată pe piaţa autovehiculelor SUV subcompacte scaunele ergonomice, precum şi iluminarea frontală adaptivă (AFL+) şi suportul pentru biciclete integrat FlexFix.
Echipamentele standard care îmbunătăţesc confortul şi siguranţa pentru toate versiunile Mokka includ Controlul electronic al stabilităţii (ESC), Controlul tracţiunii (TC), precum şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC). Pe lângă tracţiunea pe puntea faţă, modelul Mokka poate fi echipat cu tracţiune integrală inteligentă (AWD).
Puterea este furnizată de trei motoare eficiente. Toate transmisiile manuale sunt echipate cu sistemul Start/Stop dezvoltat de Opel, ce contribuie la reducerea consumului de carburant. Oferta de motoare pe benzină cuprinde un motor cu aspiraţie naturală de 1,6 litri şi o putere de 85 kW/115 cp, care generează un cuplu de 155 Nm, cu un consum de carburant de 6,5 litri la 100 kilometri şi un nivel al emisiilor de CO2 de 153 g/km şi un motor turbo de 1,4 l ce dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp şi generează un cuplu de 200 Nm. Motorul turbo de 1,4 litri va fi disponibil iniţial cu aceeaşi transmisie manuală, însă pe viitor va fi lansată şi varianta cu transmisie automată.
Modelul Mokka cu tracţiune integrală, motor cu turbocompresor şi transmisie manuală cu şase trepte de viteză atinge o viteză maximă de 190 km/h. Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde. Consumul de carburant în regim mixt este de 6,4 litri/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 149 g/km.
Clienţii care preferă motoarele diesel pot comanda modelul Mokka cu o unitate CDTI de 1,7 litri cu turbocompresor, ce dezvoltă o putere de 96 kW/130 cp şi generează un cuplu maxim de 300 Nm. Acest motor este disponibil în combinaţie cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi tracţiune pe puntea faţă sau integrală sau cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză şi tracţiune pe puntea faţă. Cu tracţiune integrală şi o cutie de viteze manuală, unitatea diesel nu consumă decât 4,5 litri de carburant în regim mixt la fiecare 100 de kilometri. Această valoare corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de 120 g/km.
Cea de-a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye asigură baza pentru avertizarea privind o coliziune frontală (FCA), recunoaşterea indicatoarelor rutiere şi avertizarea privind depăşirea benzii de circulaţie (LDW). Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA) atenţionează şoferul printr-un semnal sonor puternic, precum şi printr-un semnal vizual în cazul în care o coliziune cu autovehiculul din faţă este iminentă.
Pe lângă avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie, care atenţionează şoferii atunci când părăsesc banda într-o manieră necontrolată, inginerii au dezvoltat, de asemenea, sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere. Noua cameră video frontală recunoaşte, pe lângă indicatoarele rutiere rotunde, şi indicatoarele dreptunghiulare destinate autostrăzilor sau zonelor de joacă stradale, precum şi orice alte restricţii legate de viteză.
SURSA: Agerpres