Prețurile petrolului se află la cel mai înalt nivel de după ianuarie 2020. După o lungă luptă, piața dă semne de revenire și respiră corect, apreciază analiștii de profil. Deși prețurile au crescut, cererea de petrol se menține încă redusă față de normal.
Prețurile petrolului au urcat la nivelul de dinainte de pandemie, ceea ce alimentează speranțele legate de o revenire economică mondială.
Prețul petrolului este văzut adesea ca un barometru pentru activitatea economică.
Prețurile petrolului, la nivelul din ianuarie 2020
Preţurile petrolului au urcat, luni, la cele mai ridicate niveluri atinse după ianuarie 2020, iar ţiţeiul Brent a depăşit 60 de dolari pe baril, susţinute de reducerea livrărilor de către marii producători şi de aşteptările pentru noi măsuri de stimulare economică în Statele Unite, care ar putea susţine cererea, transmite Reuters.
Cotaţia petrolului Brent a urcat cu 1,6%, la 60,30 dolari pe baril, în timp ce preţul petrolului american WTI a avansat cu 1,8%, la 57,85 dolari pe baril.
”Depăşirea nivelului de 60 de dolari arată că piaţa îşi revine în sfârşit, după luptă lungă, şi respiră corect. Dă o senzaţie de normalitate”, a declarat vicepreşedintele pentru pieţele petrolului al firmei Rystad Energy, Paola Rodriguez Masiu.
Speranțe privind o recuperare economică mai rapidă
Preţul petrolului Brent a atins un maxim al şedinţei de 60,40 dolari pe baril, iar petrolul WTI a atins 57,97 dolari pe baril, cele mai ridicate niveluri atinse din ianuarie 2020.
“Preţurile petrolului au revenit aproape de nivelurile anterioare pandemiei”, a spus Norbert Rucker, analist la banca elveţiană Julius Baer.
În timp ce cererea de petrol se menține încă redusă față de normal, creșterea prețului este alimentată de speranțele privind o recuperare economică mai rapidă decât erau estimările, pe măsură ce vaccinurile sunt lansate.
Criză devastatoare pentru industria petrolieră
Trebuie menționat că noul coronavirus a declanșat o criză ce a fost devastatoare pentru industria petrolieră, iar anul trecut preţurile contractele futures au scăzut sub zero, ajungându-se la peste un miliard de barili excedentari.
Traficul aerian de pasageri încă este cu 70% sub nivelul de acum un an, potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian. Însă cererea a crescut în alte domenii, în parte datorită trecerii la muncă şi consumului mai mult de acasă.
Întrucât consumatorii cumpără mai mult online, acest lucru a stimulat cererea de combustibil pentru alimentarea camioanelor pentru livrări, împreună cu navele de marfă şi trenurile de marfă.