Indicele preţurilor produselor alimentare la nivel mondial, elaborat de Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO), a înregistrat în luna februarie 2014 cea mai puternică creştere lunară de la mijlocul lui 2012, din cauza majorării preţurilor tuturor categoriile de produse alimentare, cu excepţia cărnii, arată datele publicate, joi, de FAO, transmite Reuters.
FAO dă lunar publicităţii propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de preţuri înregistrate de un coş de alimente format din cereale, oleagionase, lactate, carne şi zahăr.
În luna februarie 2014, acest indice a atins o valoare medie de 208,1 puncte, în creştere cu 5,2 puncte faţă de valoarea revizuită de 202,9 puncte înregistrată în luna ianuarie. FAO a precizat că cele mai mari creşteri de preţuri au fost înregistrate la zahăr, 6,2%, şi la uleiuri vegetale, 4,9%. În pofida creşterii înregistrate luna trecută, indicele preţurilor produselor alimentare este în prezent la un nivel inferior celui înregistrat în februarie 2013.
'Creşterea de luna trecută vine după o lungă perioadă de scădere a preţului alimentelor, în general. Însă este prea devreme să spunem dacă a avut loc cu adevărat o inversare a tendinţei', a declarat economistul şef al FAO, Concepción Calpe.
'Cel mai probabil, vremea este principalul factor care a dus la creşterea preţului pentru unele materii precum zahărul sau făina, însă o cerere puternică este, de asemenea, un factor important pentru preţul porumbului, produselor lactate şi uleiului', a adăugat Concepción Calpe.
Separat, FAO şi-a îmbunătăţit estimările privind producţia mondială de cereale înregistrată în 2013, până la nivelul record de 2,515 miliarde tone, cu 13 milioane tone mai mult decât estimările anterioare. De asemenea, în primele sale estimări privind recolta mondială de grâu din 2014, FAO mizează pe o producţie de 704 milioane tone, în scădere cu 1,7% faţă de recolta record înregistrată în 2013 dar cu toate acestea a doua mare recoltă de grâu înregistrată vreodată, subliniază FAO.
SURSA: Agerpres