Prezența celui care citește contorul trebuie să fie semnalată. ANPC: Va propune ANRE introducerea unui sistem de semnalizare a prezenței fizice
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a venit cu concluziile în ceea ce privește facturile de energie electrică, dar și a reclamațiilor primite pe această temă. Așadar, propunerea instituției este ca prezența persoanei care vine să citească contorul să fie semnalată.
Anunțul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) vine în contextul în care au fost depuse reclamații cu privire la modul în care sunt calculate facturile la energie. Astfel, instituția a venit cu câteva concluzii generale, subliniind, de asemenea, și care sunt cauzele cele mai frecvente ale nemulțumirilor oamenilor din ultima perioadă.
- Consumatorii sunt insuficient informați de către furnizorii de energie cu privire la importanța transmiterii indexului către aceștia, periodic, și la consecințele neducerii la îndeplinire a acestui act
- Lipsa personalului sau existența unui personal insuficient pentru citirea contoarelor/indexului consumat, pentru o verificare a transmiterii valorii corecte a acestuia, astfel încât facturile să poată fi calculate pe baze corecte de consum.
„În scopul asigurării că citirea contoarelor de către personal specializat se realizează de fapt, ANPC va propune Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introducerea unui sistem de semnalizare a prezenței fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum”, arată ANPC.
Cea mai simplă soluție pentru rezolvarea problemei calculului facturilor la energie
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) mai spune că există o soluție pentru rezolvarea problemei calculului, iar aceasta este respectarea Legii numărul 123 din 2012. ANPC se referă la articolul 66, alienatul 4, care spune „(…) ANRE poate aproba devansarea aplicării calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, în condițiile unor analize cost-beneficiu ce demonstrează existența avantajelor și la nivelul consumatorilor, iar alegerea acestei soluții este mai avantajoasă decât cea a instalării contoarelor clasice”.
„Cu toate că la alin. 1 al Legii nr. 123/2012, art. 66, se vorbește despre rentabilitate din perspectiva operatorului economic, alin. 4 subliniază faptul că, în această situație, cel mai important este consumatorul și drepturile acestuia”, se arată în comunicatul ANPC.