Coca-Cola a anunţat astăzi rezultatele unui studiu potrivit căruia prezenţa sistemului cu acelaşi nume pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 448 milioane de euro, echivalentul a 0,3% din PIB.
Peste jumătate din aceasta sumă, generată de întregul lanţ de valoare Coca-Cola, reprezintă contribuţia la bugetul de stat – 241 milioane de euro – şi constituie 0,8% din toate taxele încasate de statul român.
Totodată, fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează alte 12 locuri de muncă în economie. Acestea sunt principalele concluzii ale studiului realizat de compania de consultanţă Steward Redqueen, având la bază metodologia elaborată de câştigătorul premiului Nobel pentru economie, Wassily Leontief.
Rezultatele studiului, corelate datelor anului fiscal 2015, arată că:
Sistemul Coca-Cola contribuie la creșterea economică a României:
Valoarea adăugată directă* a Sistemului Coca-Cola însumează 53 de milioane de euro.
Valoarea adăugată totală generată de Coca-Cola şi întregul său lanţ valoric** în economia românească, direct şi indirect, atinge 448 de milioane euro, adică 0,3% din PIB-ul României.
Fiecare euro de valoare adăugată produsă de Coca-Cola generează alți 7,5 euro în restul economiei naționale.
Coca-Cola contribuie substanțial la bugetul de stat:
Taxele și impozitele plătite direct de către Sistemul Coca-Cola reprezintă 20 milioane de euro, iar întregul lanț de valoare Coca-Cola contribuie la bugetul public cu 241 milioane euro.
Cel mai mare beneficiar al lanţului de valoare Coca-Cola este bugetul de stat. Taxele și impozitele plătite pe întregul lanț Coca-Cola reprezintă 54% din total valoare adăugată.
Coca-Cola are un impact puternic asupra pieței locurilor de muncă
Fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează indirect alte 12 locuri de munca în restul economiei.
Sistemul Coca-Cola angajează, în total, în România, 1.500 de persoane.
Prezenţa Coca-Cola în România susţine 19.900 de locuri de muncă, pe întregul lanţ de valoare al sistemului, ceea ce echivalează cu 0,3% din întreaga piață a forței de muncă din România.
Coca-Cola contribuie la dezvoltarea comunităților locale prin programe relevante şi alocă, anual, între 700.000 de euro şi 1.000.000 de euro.