Agențiile de turism de la noi lucrează la programe speciale, care înseamnă pachete de două-trei nopți, cu excursii opționale pentru străini.
”Vrem să revitalizăm turismul în orașele din România, cum este Capitala, de exemplu, cu pachete care să includă un tur de oraș, o vizită la Therme. Totodată, luăm în calcul și alte orașe precum Arad sau Sibiu. Săptămâna viitoare vom pune pe piață primele pachete”, spune Lucia Morariu, director general Eximtur și prim-vicepreședinte Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT). Iar pieţele vizate sunt Germania, Austria, Slovenia, SUA şi Marea Britanie.
Capitala României s-a tot transformat în ultimii 15 ani, ajungând astăzi să fie considerată o destinației atractivă pentru turiștii străini. În tot acest timp, capacitatea de cazare aproape că s-a triplat, iar numărul turiştilor a crescut de circa patru ori.
Cel puțin așa reiese din datele BookingBucharest.ro. Astfel, dacă în anul 2000 erau 7422 de locuri de cazare, în prezent sunt aproape 20.000 de locuri de cazare. Au apărut atât hoteluri noi, dintre care o parte sunt operate în management sau sub franciză de către lanţuri internaţionale, precum şi multe apartamente în regim hotelier clasificate oficial şi hosteluri, dedicate în special tinerilor.
„În ultimii ani, infrastructura Bucureştiului s-a îmbunătăţit considerabil, iar oraşul a devenit destul de curat şi îngrijit. Turiştii străini sunt atraşi atât de către oportunităţile de distracţie, de viaţa non stop a Capitalei, precum şi de preţurile foarte accesibile. O formă de cazare din ce în ce mai căutată o reprezintă apartamentele în regim hotelier. Pe de altă parte, în Bucureşti au loc foarte multe evenimente, de orice natură, iar oraşul este recunoscut ca fiind foarte sigur”, spunea Dan Anghelescu, consultant în turism.