Compania niponă a anunţat miercuri că în anul fiscal 2013 vânzările grupului au crescut cu 4,5%, la 10.133.000 unităţi, pe fondul majorării cererii în Japonia şi China. Pe piaţa niponă anunţul privind majorarea taxei pe vânzări de la 1 aprilie a determinat creşterea vânzărilor de vehicule.
Pentru acest an fiscal Toyota se aşteaptă la vânzări globale de 10,32 milioane de unităţi.
De asemenea, compania niponă a raportat miercuri că a vândut în primul trimestru din 2014 mai multe maşini decât General Motors (GM) şi Volkswagen (VW).
Este al treilea trimestru consecutiv în care Toyota îşi menţine poziţia de lider al vânzărilor pe plan mondial.
În perioada ianuarie-martie 2014, vânzările producătorului auto nipon, care includ şi diviziile Hino Motors şi Daihatsu Motor, au urcat la 2,58 milioane de vehicule. Rivalele General Motors şi Volkswagen au anunţat că au vândut 2,4 milioane de vehicule fiecare dar compania germană încă nu a raportat datele privind livrările de camioane, de la diviziile sale MAN şi Scania.
'Ne aşteptăm ca Toyota să rămână liderul industriei auto până în 2016 sau 2017. Pentru ca Toyota să-şi menţină titlul dincolo de acest an, trebuie să-şi majoreze mai mult vânzările în China', a explicat analistul Masatoshi Nishimoto, de la compania IHS Automotive din Tokyo. AGERPRES