Compania Alka a fost amendată cu 10.000 de lei de către CNCD (Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării), din cauza unei campanii publicitare care asocia produsele produse de companie cu o serie de fotografii cu tentă sexuală.

Alka a devenit astfel prima companie privată din România care este amendată pentru reclame considerate sexiste. O sancţiune similară a primit, în trecut, Registrul Auto Român, pentru o campanie care promova purtarea centurii de siguranţă.

„Campania publicitară pentru produsele Alka, care are ca scop promovarea produselor prin asocierea cu imagini în care se regăsesc preponderent femei, imagini însoțite de mesaje care în mod vădit tentă sexuală, promovează o imagine degradantă şi ofensatoare asupra femeilor şi aduc atingere demnităţii femeilor promovând sexismul şi obiectificarea acestora, reprezintă faptă de discriminare potrivit art. 2 alin. (1) și art. 15 din O.G. 137/2000, republicată”, precizează comunicatul CNCD, scrie g4media.ro.

De la ce a pornit întregul scandal

Amenda primită acum de cei de la Alka vine în urma unei reclamaţii făcută în 2018 de către Centrul FILIA.

„În 2018 ne-am aștepta să nu mai vedem reclame sexiste pe la toate colțurile, dar se pare că Alka nu are creativi inspirați să iasă din metehnele clasicului „sexul vinde”, așa că, ce să vezi, hop cu femei în ipostaze sexualizate și ofensatoare pe afișele publicitare”, scriau atunci cei de la Centrul FILIA pe pagina lor de Facebook, alături de fotografiile cu reclamele incriminate.