Prima de casare reduce preţurile maşinilor cu până la 30%

Cel mai ieftin autoturism care poate fi achiziţionat prin programul „Rabla“ din acest an este Dacia Logan, însă discounturile cele mai mari le puteţi obţine pentru modelele Renault, Fiat sau Opel. Cu mai puţin de o lună îna­intea finalizării primei etape a programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional, dealerii auto fac eforturi tot mai mari pentru a atrage clienţi. Până pe 26 mai, toate companiile aflate pe lista Administraţiei Fondului de Mediu (AF

Cel mai ieftin autoturism care poate fi achiziţionat prin programul „Rabla“ din acest an este Dacia Logan, însă discounturile cele mai mari le puteţi obţine pentru modelele Renault, Fiat sau Opel.

Cu mai puţin de o lună îna­intea finalizării primei etape a programului de stimulare a înnoirii parcului auto naţional, dealerii auto fac eforturi tot mai mari pentru a atrage clienţi.

Până pe 26 mai, toate companiile aflate pe lista Administraţiei Fondului de Mediu (AFM) trebuie să epuizeze cel puţin 80% din finanţarea contractată la începutul primei etape pentru a putea accede în faza următoare.

Faţă de anii anteriori, când cotele repartizate dispăreau ca prin farmec după numai câteva zile, în 2009, ­mai bine de jumătate dintre companiile incluse în program au doar şanse ­teoretice de a mai beneficia de banii acordaţi de stat începând cu 1 iunie.

Deosebirile faţa de anii anteriori nu se opresc însă aici. Până anul trecut, ideea de reducere de preţ suplimentară era doar teorie. Clienţii erau nevoiţi să accepte doar reducerea de 3.000 de lei acordată de AFM.

Discounturi suplimentare

În acest an, însă, pe lângă majorarea cu 800 de lei a sumei acordate fiecărui client, unii importatori şi dealeri au decis să acorde şi ei reduceri de preţ. Tot degeaba. Singurul efect a fost o bulversare şi mai mare a clienţilor, care cu greu reuşesc să se descurce în încrengătura de oferte încrucişate. Să luăm doar un exemplu: conform site-ului Chevrolet, datorită programului „Rabla“, preţurile cu TVA pentru modelul Spark pornesc de la 5.832 de euro.La capitolul detalii, aflăm însă că cel mai mic preţ poate fi 5.118 euro. În ambele cazuri se menţionează că preţul include prima de casare. ­

Alţii sunt chiar mai secretoşi. Peu­geot se mulţumeşte să anunţe că discounturile pot fi chiar de 5.000 de euro din preţul cu TVA. Atât. „Restul vă spunem noi“, ne anunţă agentul de vânzări al unui dealer al mărcii franceze. Prin urmare, ca să poţi compara ofertele de pe piaţă eşti nevoit să iei la rând dealerii tuturor mărcilor cu modele similare. Sunt însă şi cazuri fericite, puţine ce-i drept, unde informaţiile oferite de importator sunt rapide, corecte şi complete. Dintre cele 20 de mărci prezente în program, doar Fiat, Mitsubishi şi Hyundai au acordat mare atenţie micilor detalii care aduc clienţi.

Preţuri cel puţin interesante

O analiză realizată de Capital ajunge la concluzia că, dintre cele peste 100 de modele disponibile în cadrul programului „Rabla“, cel mai mare discount cumulat (importator – AFM) este oferit de Renault-Nissan România. Conform datelor oferite de companie, pentru un model Renault Me`gane Sedan, cu propulsor diesel de 1,5 litri şi echipare Expression, diferenţa dintre preţul de catalog şi cel din ofertă este de 4.684 de euro, în condiţiile în care modelul dispune de şase airbaguri, aer condiţionat, geamuri cu acţionare electrică faţă şi spate şi garanţie de patru ani.

Un alt model cu preţ atractiv este Fiat Linea. Pentru echiparea Active cu propulsor de 1,4 litri, care dezvoltă 77 CP, importatorul afişează un preţ promoţional, cu TVA, de 8.850 de euro, cu 2.516 euro mai mic decât preţul de catalog. Echiparea men­ţionată in­clu­de aer con­­diţionat, ABS, două airba­guri, geamuri faţă cu ac­ţionare electrică şi computer de bord. Nu sunt însă şi cele mai ief­tine modele disponibile în acest mo­ment. Pentru cei care dispun de maximum 6.000 de euro în vederea achiziţionării unei maşini şi pot casa un vehicul vechi, cel mai avantajos model rămâne Dacia Logan. Pornind de la un preţ iniţial de 5.900 de euro, din care se scade prima de casare şi discountul oferit de producător, varianta dotată cu propulsor de 1,4 litri, care dezvoltă 75 CP costă doar 4.995 de euro.

Garanţia oferită de producător este de patru ani, iar asigurarea tip Casco este gratuită în primul an. Pe locul secund în topul preţurilor reduse se află Fiat Panda. Preţul versiunii Active cu propulsor de 1,1 litri a scăzut de la 7.091 de euro la 5.500 de euro. Această versiune nu este însă dotată cu aer condiţionat, are airbag doar pentru şofer şi nu dispune de ABS, şi nici de geamuri acţionate electric. Tot sub 6.000 de euro pot fi achiziţionate şi modelele Fiat Albea, Chevrolet Spark sau Dacia Sandero.

Plusuri de la dealeri

Deşi mult mai comodă şi rapidă, informarea pe internet are dezavantaje care trebuie luate neapărat în calcul. După selectarea câtorva modele din faţa calculatorului, este recomandată vizitarea dealerilor care oferă maşinile respective.

Discuţia cu un reprezentant de vânzări poate dezvălui amănunte extrem de importante. Puteţi avea surpriza ca unii dealeri să ofere discounturi suplimentare faţă de oferta importatorului, dar şi să aflaţi că din echiparea maşinii dorite lipsesc detalii importante, precum radio-CD, direcţie asistată, ABS etc.