Cancelarul german Olaf Scholz, aflat în plină campanie electorală pentru realegere, propune o primă europeană pentru achiziția de mașini electrice, în contextul unei crize majore în industria auto germană. Această măsură ar putea ajuta producătorii locali să facă tranziția la vehiculele ecologice într-un moment de provocări economice și competiție globală tot mai acerbă.
Scholz propune o primă europeană pentru mașinile electrice
Cancelarul Scholz a făcut apel pentru introducerea unei prime europene, în urma unei vizite la o fabrică a constructorului american Ford din Koln.
„Avem nevoie de stimulente la cumpărarea de maşini electrice, sub forma unei prime auropene sau unei susţineri directe a maşinilor electrice fabricate în Germania”, a declarat Scholz pe rețelele de socializare marți.
Wir brauchen Kaufanreize für E-Autos – als europäische Prämie oder als direkte Förderung für in Deutschland hergestellte E-Autos. Sie sind die Zukunft. Wer das Gegenteil sagt, will eine Rolle rückwärts. Ich will einen Sprung nach vorne und für jeden Industriearbeitsplatz kämpfen. pic.twitter.com/lCU97q278J
— Bundeskanzler Olaf Scholz (@Bundeskanzler) December 10, 2024
Oportunitatea în criză
Perspectivele economice pentru producătorii auto germani sunt extrem de sumbre. Aceștia se confruntă cu costuri ridicate, o scădere a cererii și o concurență tot mai acerbă din partea producătorilor chinezi.
Politica economică se află în centrul campaniei pentru alegerile legislative anticipate prevăzute pentru 23 februarie, într-o Germanie cu o economie slăbită, unde modelul său industrial, cu industria auto ca pilon central, este pus sub semnul întrebării.
Perspectivele sunt extrem de sumbre pentru producătorii auto germani, care se confruntă cu costuri ridicate, o cerere scăzută și o concurență tot mai acerbă din partea Chinei.
Tot guvernul Scholz a eliminat bonusurile acum un an
În urmă cu un an, guvernul Olaf Scholz a eliminat brutal primele la cumpărarea de vehicule electrice, cu scopul de a economisi bani la buget. Această măsură a dus la o prăbușire a vânzărilor în țară și a creat fricțiuni între producătorii europeni.
După ce producătorii auto au investit miliarde în sectorul electric, guvernul este necesar să adopte „ceea ce credem noi că este necesar în privința susținerii” pentru a sprijini tranziția la mașinile electrice, a declarat Scholz muncitorilor de la fabrica Ford.
„Vrem ca toată Europa să facă un efort”, a subliniat el, potrivit AFP.
O primă europeană pentru achiziția de mașini electrice ar reprezenta „bineînțeles” cea mai bună soluție, consideră Scholz.
O altă opțiune ar putea fi implementarea unui ajutor de stat german, cu aprobarea autorităților europene, concentrat pe producția internă.
Dificultăți pentru industria auto germană
Volkswagen, simbol al industriei auto germane, ia în considerare închiderea unor facilități în Germania pentru prima dată în istoria sa.
Ford, cu sediul său european în Germania, a anunțat recent un plan pentru desființarea a 2.900 de locuri de muncă până în 2027.
Propunerea lui Scholz pentru o primă europeană la achiziția de mașini electrice reprezintă un răspuns direct la criza industriei auto din Germania și o oportunitate de a stimula tranziția la vehiculele ecologice.