Transformarea blocajelor rutiere intr-o rutina zilnica i-a facut pe multi soferi sa viseze la o masina zburatoare, care sa le permita economisirea unor ore bune pierdute in trafic. Iata ca acest vis este foarte aproape sa devina realitate, odata cu zborul de debut al primei masini zburatoare viabile. Prototilul Terrafugia Transition a efectuat cu succes primul sau zbor. Aceasta masina isi poate extinde aripile prin simpla apasare a unui buton. Anvergura aripilor ajunge la 9,16 metri in timp ce
Transformarea blocajelor rutiere intr-o rutina zilnica i-a facut pe multi soferi sa viseze la o masina zburatoare, care sa le permita economisirea unor ore bune pierdute in trafic. Iata ca acest vis este foarte aproape sa devina realitate, odata cu zborul de debut al primei masini zburatoare viabile.
Prototilul Terrafugia Transition a efectuat cu succes primul sau zbor. Aceasta masina isi poate extinde aripile prin simpla apasare a unui buton. Anvergura aripilor ajunge la 9,16 metri in timp ce lungimea aeronavei este de 6,33 metri. Terrafugia este propulsata de un motor cu o putere de 100 CP (Rotax 912S).
Viteza maxima pe sosea a acestei masini poate ajunge la 184 km/ora si poate fi parcata cu usurinta in garaj, prin rabatarea aripilor.
Propulsia este asigurata de un motor cu combustie interna in patru timpi, iar alimentarea cu benzina se poate realiza cu cea mai mare usurinta, la orice benzinarie.
„Aceasta realizare va schimba cu siguranta universul mobilitatii personale. Este ceea ce entuziastii aviatiei asteapta inca din anul 1918”, a declarat inventatorul Terrafugia, Carl Dietrich. Potrivit acestuia, masina poate parcurge aproximativ 640 km in aer la un singur plin.
Inaintea prototipului Terrafugia au mai fost prezentate si alte masini zburatoare. Aceasta este insa primul model viabil, cu aripi pliabile, ceea ce ii permite sa se transforme cu usurinta intr-un „avion”.
Totusi, entuziastii acestei idei au de depasit cateva obstacole inainte sa poate decola cu masina zburatoare. Primul dintre acestea ar putea fi pretul destul de piperat, circa 140.000 de euro, pret comparabil pana la urma cu cel al unei masini de lux. De asemenea, viitori soferi ai acestei masini vor trebui sa obtina licenta de pilot
Ca aceronava usoara, Terrafugia va trebui sa indure vremea proasta, vizibilitatea redusa ori restrictiile aplicate in diferite spatii aeriene, insa va putea intotdeauna sa-si continue calatoria pe sosea in cazul in care conditiile din aer nu-i permit zborul.