"Am decis astăzi ca, în regim de urgenţă, RATB să organizeze licitaţie pentru achiziţionarea a 200 de autobuze, nu mai puţin de Euro 4, adică doi-patru ani, deoarece licitaţia pentru autobuzele noi ar dura foarte mult. Asta nu înseamnă că nu dorim să achiziţionăm şi autobuze noi: demarăm şi această procedură, dar ea se va finaliza abia anul viitor, când dorim să achiziţionăm minimum 300 de autobuze noi, 100 de troleibuze şi un număr substanţial de tramvaie, care vor fi realizate printr-o investiţie asumată chiar de către Uzina RATB", a spus Firea, într-o conferinţă de presă, la sediul PMB.
Ea a precizat că autobuzele noi vor avea un preţ aproximativ de 200.000 euro.
Totodată, Gabriela Firea va propune, în următoarea şedinţă a CGMB, două rectificări bugetare, vizând o sumă totală de 75 de milioane de euro.
"Voi propune CGMB şi îi voi ruga pe consilieri să voteze o rectificare bugetară de 30 de milioane de euro, pentru acoperirea sumei reprezentând plata către ANAF, pentru acoperirea TVA la gratuitatea acordată pensionarilor din Bucureşti. De asemenea, la această sumă, se adaugă o alta, de 45 milioane de euro, care va fi acordată în tranşe lunare, pentru acoperirea subvenţiei către RATB până la sfârşitul anului", a explicat ea.
Primarul general a menţionat că, în prezent, există o mie de autobuze la RATB, însă doar 648 sunt pe traseu. Există de asemenea 485 de tramvaie, dintre care 245 în traseu, precum şi 297 de troleibuze, dintre care 155 în traseu.
Ea a adăugat că bucureştenii au făcut numeroase sesizări, solicitând dezvoltarea parcului auto, dar şi crearea de trasee noi, mai ales în zonele în care s-a construit foarte mult în ultima perioada, dar şi în cartierele unde se aşteaptă mult în staţia de autobuz şi există un flux mai mare de călători.
Firea a anunţat şi obiectivul potrivit căruia în perioada următoare autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele să ajungă să aibă o ritmicitate, cunoscută de către toţi cei care le utilizează.
Ea a reiterat intenţia demarării unui proiect pilot, care să asigure gratuitate pe RATB înainte şi după orele de vârf, proiect care va fi demarat numai după ce autobuzele, care vor fi achiziţionate în această toamnă şi anul viitor, vor intra în trafic.
Directorul general al RATB, Radu Paul Orzaţă, a subliniat că autobuzele second-hand care vor fi achiziţionate vor fi mai noi decât parcul actual, alcătuit din maşini care au o vechime de cel puţin zece ani. El a apreciat că discuţia cu primarul general a fost 'utilă, pragmatică', 'cu termene şi perspective foarte clare'.
Orzaţă a mai precizat că RATB are în dotare 500 de autobuze dotate cu aer condiţionat, dar numai 350 dintre acestea sunt în trafic. Restul au diferite probleme tehnice, dar urmează să fie reparate în cel mai scurt timp, la dispoziţia primarului general, a menţionat el.
Preşedintele executiv al sindicatului RATB, Vasile Petrariu, s-a declarat mulţumit de faptul că este pentru prima dată, în ultimii 26 de ani, când serviciul de transport public se numără printre priorităţile primarului. AGERPRES