Uzina din Valenciennes, Franța, unde se produce Toyota Yaris a anunțat asamblarea finală a primului vehicul din a treia generație a acestui model.
Toyota are planuri mari pentru noul Yaris, modelul subcompact dedicat publicului european. Ținta anuală de vânzări stabilită de șefii companiei este de circa 200.000 de unități, iar printre concurenții direcți se numără Volkswagen Polo, Opel Corsa, Mazda2, Suzuki Swift sau Chevrolet Aveo.
Așteptat în România în această toamnă, noul model oferă mai mult spațiu – lungimea mașinii a crescut cu zece centimetri, până la 3,89 metri – dar și soluții de infotainment rare în această clasă, după cum subliniază chiar constructorul. Yarisul cel nou va dispune de un modul Toyota Touch™, cu touchscreen color de 6,1 inchi, care va deservi un sistem de navigație, dar și mai multe aplicații mobile. Toyota susține că 95% dintre Yarisurile comercializate vor fi echipate cu acest reper tehnologic – un obiectiv extrem de ambițios.
Gama de motorizări pregătită pentru noul Yaris va cuprinde două unități pe benzină – de 1.0 și 1.3 litri – și una pe motorină, turbodiesel – de 1.4 litri, toate deja existente în oferta Toyota.
Lansată în 1999, pe piața europeană, Toyota Yaris a fost rapid botezată „micul geniu” grație modului în care inginerii au reușit să asigure un spațiu decent în interior respectând, totodată, aspectul compact al exteriorului. „Noul Yaris va accelera progresul nostru și va ajuna marca să își atingă potențialul pe piața europeană. Sunt convins că, peste doi ani, am putea vinde circa 1 milion de mașini anual în Europa”, a declarat cu ocazia ieșirii de pe linia de asamblare a primului Yaris din generația a treia, Didier Leroy, președintele Toyota Motor Europe.
Compania niponă Toyota are 94.000 de angajați în Europa și a investit aici peste șapte miliarde de euro începând cu 1990. Anul trecut au fost comercializate în Europa peste 808.300 de mașini purtând emblemele Toyota și Lexus.