Nava LNG Croația va andoca la șantierul naval Viktor Lenac din Rijeka pentru efectuarea unor teste suplimentare. În urmă cu doi ani aceasta a fost achiziționată prin achiziție internațională, iar procesul de transformare a fostului petrolier Golar Viking LNG într-un FSRU a costat aproape 160 de milioane de euro.
Nava LNG Croația, unitatea plutitoare de regazificare (FSRU), care va fi unul dintre elementele principale ale terminalului GNL din Omisalj de pe insula Krk, a ajuns marți în Golful Rijeka. Nava va andoca la șantierul naval Viktor Lenac din Rijeka pentru teste suplimentare.
LNG Croația a călătorit de la un șantier naval de lângă Shanghai, unde a fost transformată într-un FSRU.
Nava va fi cuplată la terminalul GNL din Omisalj pe insula Krk la începutul lunii decembrie și va începe operarea comercială începând cu 1 ianuarie, a declarat directorul companiei, Hrvoje Krhen, pentru Hina.
Douăzeci și opt de persoane sunt în prezent la bord și se vor angaja încă 60 când terminalul va fi pus în funcțiune.
Investiția în terminal se ridică la peste 233 milioane de euro
Nava a fost achiziționată după o procedură de achiziție internațională în urmă cu doi ani, când compania Golar Power s-a oferit să transforme petrolierul Golar Viking LNG, fabricat în 2005, într-un FSRU de 159,6 milioane EUR.
LNG Croația are o capacitate de stocare de 140.000 de metri cubi, cu o capacitate nominală de regazificare a GNL de 300.000 m3 / h, sau o capacitate anuală de 2,6 miliarde de metri cubi.
Terminalul plutitor de GNL va permite andocarea tuturor navelor de transport GNL cu capacități cuprinse între 3.500 și 265.000 de metri cubi.
Investiția în terminal se ridică la 233,6 milioane EUR, din care 101,4 milioane EUR ajutor din partea Comisiei Europene, având în vedere că terminalul a fost inclus pe lista de Proiecte de Interes Comun.