Producătorul chinez de computere personale Lenovo îşi va construi prima sa uzină europeană în Ungaria, a declarat marţi ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto, transmite MTI.
Facilitatea de producţie în valoare de 8,2 miliarde de forinţi (22,8 milioane de euro) va fi construită la Ullo, la marginea capitalei Budapesta, iar Guvernul ungar va contribui cu un grant în valoare de două miliarde de forinţi.
Tehnologii de ultimă oră în Ungaria
Peter Szijjarto a subliniat că această investiţie va crea aproximativ 1.000 de noi locuri de muncă şi va introduce tehnologii de ultimă oră în Ungaria. Producţia la noua uzină de computere va începe în prima parte a lui 2021, a adăugat Szijjarto.
Lenovo a ajuns un nume sinonim cu succesul pe piaţa laptopurilor, dar şi cu tabletele 2 în 1 cu design rotativ.
În acest moment Lenovo este o companie multinaţională cu sediu în Beijing, China, dar şi un al doilea sediu în North Carolina, SUA.
Compania era creată în 1984 de către 10 ingineri, sub conducerea lui Liu Chuanzhi şi cu o finanţare de 30.000 de dolari. Numele Lenovo poate fi separat în două particule: „Le” de la „legendă” şi „novo”, cuvânt latin pentru „nou”.
În primii 20 de ani de existență a firmei, numele englez era de fapt „Legend”, iar cel chinez „Lianxiang”, în traducere liberă „gândire conectată” sau „creativitate”. Documentele oficiale ale companiei indica fondarea sa pe 1 noiembrie 1984, iar guvernul chinez a aprobat incorporarea firmei la aceeaşi dată. În primă fază compania se ocupa cu importuri de televizoare şi a eşuat.
Filiala de la Hong Kong
Grupul s-a reorientat spre verificări de calitate a computerelor şi apoi a început să creeze propriile plăci pentru computere IBM, care le permiteau să proceseze caractere în limba chineză.
Lenovo şi-a încercat norocul şi cu un ceas digital, care a eşuat. Lucrurile se puneau în mişcare serios în 1990, atunci când Lenovo începea să producă şi promoveze computere sub propriul brand.
Primul model a fost Legend PC, foarte bine primit de public, în special în Asia. O filială a firmei se fonda în Hong Kong dupa câțiva ani şi fondatorul se muta acolo, împreună cu o parte din angajaţi.
Investiții masive în promovare și marketing
Lenovo ajungea listată la bursă în 1994, după ce strângea un capital de 30 de milioane de dolari. A urmat apoi deschiderea de birouri în Europa, America de Nord şi Australia, pentru a extinde cercetarea, dezvoltarea şi producţia.
Numele Lenovo apărea în 2003 şi se investea masiv în promovarea sa şi marketing. Înainte de asta Lenovo încheia un contract foarte bănos cu Microsoft, devenind ulterior cel mai profitabil business din China în jurul anului 2000. Lenovo a cumpărat secţiunea PC de la IBM în anul 2005, inclusiv gama de laptopuri ThinkPad. La acea vreme suma asociată tranzacţiei a fost de 1.75 miliarde de dolari, conform mobilissimo.ro.
Ulterior în 2014, Lenovo avea să cumpere şi businessul de servere IBM bazate pe tehnologie Intel. Lenovo devenea o forţă şi în zona de servere, business PC-uri, laptopuri şi tablete, înainte de a trece şi la smartphone-uri. În mod interesant, Lenovo îşi vindea divizia smartphone şi de tablete în anul 2009 contra sumei de 100 de milioane de dolari, pentru a se axa pe PC-uri şi apoi o cumpăra înapoi pentru 200 de milioane de dolari.