Zăpada și-a făcut deja apariția pe șoselele și liniile ferate din zonele montane și, în multe cazuri, traficul este deja îngreunat sau chiar blocat. Ca de obicei, autoritățile par să fie luate prin surprindere.
În zona Întorsurii Buzăului a nins în noaptea de sâmbătă spre duminică, iar temperatura a coborât până la 0 grade Celsius. Stratul de zăpadă măsoară, în medie, cinic-șase centimetri, dar în pasul Predeluţ, care face legătura între localităţile Teliu (jud. Braşov) şi Întorsura Buzăului (Covasna) are o grosime de opt centimetri. Meteorologii de la staţia meteo din Întorsura Buzăului spun că nu este pentru prima dată când ninge în luna octombrie, dar că zăpada nu va rezista deoarece în timpul zilei temperaturile vor creşte. Potrivit dispeceratului Inspectoratului Judeţean de Poliţie Covasna, pe toate drumurile din judeţ se circula fluent, dar pe carosabil ud şi în condiţii de precipitaţii.
Mai multe camioane sunt oprite, duminică, pe DN 1A, în zona Cheia, unde stratul de zăpadă de pe carosabil măsoară aproximativ cinci centimetri. Potrivit purtătorului de cuvânt al IPJ Prahova, Daniel Radu, este vorba despre mai multe camioane neechipate corespunzător, care au fost oprite la marginea drumului. Echipajele de la Secţia Drumuri Naţionale Ploieşti intervin în zonă cu materiale antiderapante.
Salvatorii montani avertizează că în Masivul Bucegi există riscul producerii de avalanşe, pentru că în această zonă ninge continuu de sâmbătă. Conform datelor furnizate de şeful Serviciului Salvamont Bucegi, Gheorghe Haiduc, stratul de zăpadă în Bucegi este de 50 de centimetri, iar în unele locuri, la altitudini mari, depăşeşte o jumătate de metru. Riscul de avalanşe este crescut mai ales pe partea superioară a văilor din Bucegi, stratul afânat putându-se disloca în orice moment. În acest context salvatorii montani fac apel la turişti să nu urce pe munte.
Așa cum era de așteptat, circulaţia pe şoseaua Transalpina (DN 67 C) se desfăşoară în condiţii de iarnă. „Începând din această dimineaţă (duminică – n.r.), lapoviţa din zona montană a judeţului s-a transformat în ninsoare. Pe tot sectorul Transalpinei care se află în Vâlcea ninge, precum şi în zona pasului Voineasa – Vidra – Obârşia Lotrului, de aceea li se recomandă conducătorilor auto să fie echipaţi ca pentru iarnă. Precizez că, în cazul în care ninsoarea nu se opreşte după două zile, şoseaua Transalpina va fi închisă oficial, mai devreme decât data stabilită – 1 noiembrie”, a declarat, pentru Agerpres, directorul Secţiei Drumuri Naţionale Vâlcea, Eugen Mănescu. Acesta a menţionat că pe restul drumurilor naţionale şi europene care străbat judeţul Vâlcea circulaţia se desfăşoară normal. „Pe Valea Oltului (E 81) şi pe Dealul Negru nu avem probleme în trafic, nu avem ninsoare, plouă însă de două zile, iar circulaţia se desfăşoară în condiţii normale pentru această perioadă. Dacă vremea se înrăutăţeşte, putem spune că avem pregătite utilaje pentru a menţine arterele europene ce tranzitează judeţul Vâlcea în condiţii normale”, a adăugat Mănescu.
Nici trenurile nu au scăpat de vicisitudinile vremii iar călătorii care au avut nefericita idee de a călători pe Valea Prahovei au înghețat în vagoane câteva zeci de minute. Circulaţia feroviară pe secţia Braşov – Predeal a fost blocată, duminică dimineaţă, între orele 03.33 – 08.15, după ce mai mulţi copaci au căzut pe linia de cale ferată între staţiile Predeal -Timişu de Sus – Dârste. Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionare de Căi ferate, CFR SA, copacii s-au prăbuşit pe ambele fire, circulaţia fiind blocată deoarece în momentul prăbuşirii au rupt linia de înaltă tensiune. Echipele de intervenţie, au desfăşurat operaţiuni de tăiere a copacilor căzuţi şi de remediere a defecţiunilor la firul de contact, astfel încât traficul a fost reluat pe firul I de circulaţie la ora 08.15. În intervalul orar 03.30 – 08.15, cinci trenuri de călători au înregistrat întârzieri cuprinse între 32 şi 240 de minute. „În acest moment, circulaţia trenurilor nu este afectată de vremea nefavorabilă, echipele de intervenţie fiind însă pe teren şi intervinind cu utilaje speciale pentru a repune sub tensiune linia de contact pe firul II de circulaţie între staţiile Timişul de Sus – Dârste”, se precizează în comunicatul CFR.