Societatea de Transport București (STB) informează că ultima tranșă din cele 130 de autobuze Mercedes Citaro Hybrid achiziţionate de Primăria Capitalei a fost recepţionată, iar noile autovehicule vor intra în circulaţie începând din data de 1 decembrie.
„Suntem bucuroşi că am reuşit să intrăm în posesia tuturor vehiculelor, chiar mai devreme decât era prevăzut în graficul de livrare. Astfel, punem la dispoziţia călătorilor mijloace de transport moderne şi performante, pe unele dintre cele mai importante şi aglomerate linii din Bucureşti„, a declarat directorul STB, Mihai Petcu.
Potrivit anunţului, vehiculele recepţionate vor circula, din data de 1 decembrie 2020, pe linia 205, urmând a fi distribuite şi pe traseele liniilor 301 şi 304. În prezent, autobuzele circulă şi pe liniile: 131, 105, 178, 133, 123 şi 605.
Autobuzele au funcții speciale pentru persoanele cu dizabilități
STB menţionează că noile autovehicule sunt prevăzute cu funcţii speciale destinate persoanelor cu dizabilităţi, cu instalaţie de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum şi cu un sistem informatic performant, care permite furnizarea informaţiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real.
Prin achiziţia celor 130 de autobuze Mercedes Citaro Hybrid, Societatea de Transport Bucureşti STB SA reînnoieşte parcul auto şi ajută la modernizarea transportului public, subliniază compania.
STB are un nou director
Comunicatul de presă arată că noul director general al STB este Mihai Petcu. Potrivit sursei citate, pe lista de priorităţi a noului director general se află gestionarea situaţiei cu privire la prevenirea infectării cu virusul SARS-COV-2, respectiv emiterea unor decizii privind angajaţii STB SA (reglementarea muncii la domiciliu, organizarea timpului de lucru în două schimburi, continuarea testării angajaţilor aflaţi în contact direct cu publicul său a celor suspecţi etc.), şi protejarea publicului călător (dezinfectarea permanentă a vehiculelor; monitorizarea liniilor de transport pentru evitarea aglomeraţiei la orele de vârf etc.).
De asemenea, se va avea în vedere eficientizarea pregătirilor pentru iarnă (măsuri de asigurare a stocurilor şi utilajelor necesare pentru combaterea poleiului şi a zăpezii, piese de schimb, asigurarea personalului necesar pentru a face faţă oricărei situaţii generată de condiţiile meteo etc.), precum şi o transparenţă decizională în utilizarea banilor publici din bugetul STB.
Un alt obiectiv se referă la digitalizarea companiei cu scopul reducerii costurilor, dar şi a creşterii performanţei prin eficientizarea activităţii atât în plan intern, cât şi în relaţia cu cetăţenii, dar şi cu autorităţile şi cu partenerii contractuali, o comunicare eficientă pentru călători, înfiinţarea unui Departament care se va ocupa exclusiv de scrierea, depunerea şi implementarea proiectelor cu fonduri europene, investiţii pentru modernizarea parcului de vehicule existent, un dispecerat modern ce presupune monitorizare şi raportare în timp real, dar şi în infrastructura căilor de rulare pentru tramvaie, inclusiv pentru reamenajarea tuturor refugiilor de tramvai.
„Îmi doresc o dezvoltare reală a Societăţii, dar şi o relaţionare cu călătorii mult mai eficientă decât până acum, astfel încât aceştia să fie informaţi în timp util despre proiectele noastre, dar şi despre eventualele disfuncţionalităţi apărute în furnizarea serviciilor de transport.
Aduc în faţa bucureştenilor întreaga mea experienţă profesională, tot entuziasmul şi energia celor 36 de ani ai mei, astfel ca, împreună cu colegii mei din STB SA, să contribuim substanţial la îmbunătăţirea serviciilor de transport public din Bucureşti”, a declarat noul director general al Societăţii de Transport Bucureşti.