Ca urmare a apariţiei în spaţiul public a unor informaţii false cu privire la accesarea fondurilor europene din ultimii ani, Primăria Capitalei face următoarele precizări:
Anunțul Primăriei Capitalei
Axa Prioritara 4 este dedicată în exclusivitate regiunilor mai puţin dezvoltate din România.
„În perioada de programare 2014 – 2020, singura oportunitate de finanţare din fonduri europene dedicată mobilităţii urbane durabile pentru regiunea Bucureşti-Ilfov a reprezentat-o Axa Prioritară 3: Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon, O.S 3.2 Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă, din cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014 – 2020. Obiectivul specific 3.2 din POR 2014-2020 sprijină proiectele care dovedesc că au un impact pozitiv direct asupra reducerii emisiilor de echivalent CO2, generate de transportul rutier motorizat de la nivelul municipiilor/oraşelor şi al zonelor funcţionale ale acestora. Cu toate că alocarea financiară pentru apelul dedicat regiunii BI a fost de 136.647.706 Euro (FEDR+BS), Municipiul Bucureşti a reuşit să semeze contracte de finanţare în valoare de 279 milioane de euro, beneficiind astfel de mecanismul supracontractării”, a declarat viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu.
Municipiul Bucureşti a depus în cursul anului 2018, în cadrul axei unde era eligibil ca şi solicitant, respectiv POR 2014-2020 – Axa 3, 13 cereri de finanţare în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă, aferente următoarelor proiecte:
– 8 proiecte ce vizează achiziţionarea a 100 de tramvaie
– 4 proiecte ce vizează achiziţia a 100 autobuze electrice
– 1 proiect ce vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă de linie de tramvai
Referitor la proiectul ce vizează modernizarea liniei de tramvai pe Bd. Vasile Milea, viceprimarul Aurelian Bădulescu a mai completat că în acest moment, procedura de achiziţie privind execuţia lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai se află în curs de desfăşurare, mai exact în etapa de evaluare a propunerilor tehnice.
Se estimează că în cursul lunii Septembrie se va atribui contractul de execuţie a lucrărilor, şi astfel acestea se vor demara în această toamnă. Lucrările au un termen maximal de realizare de 12 luni.
În ceea ce priveşte realizarea celorlalte investiţii în modernizarea căii de rulare a tramvaielor în Municipiul Bucureşti, echipa PMB a purtat o serie de discuţii cu factorii implicaţi în pregătirea următorului exerciţiu financiar 2021-2027 pentru includerea ca proiecte prioritare de mobilitate a investiţiilor de modernizare a căii de rulare pentru liniile ce vor fi deservite de noile tramvaie achiziţionate în cadrul proiectelor europene.