Primăria Capitalei scoate 2.700 de autorizații de taxi care au fost retrase de-a lungul timpului
Municipalitatea va atribui 2.700 de autorizaţii taxi care au fost retrase de-a lungul timpului, a anunţat, vineri, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, în cadrul conferinței de presă de la Primăria Capitalei.
„Vom scoate 2.700 de autorizaţii taxi care de-a lungul timpului au fost retrase de Primăria Municipiului Bucureşti. Aceste autorizaţii sau licenţe taxi vor fi atribuite în urma unei hotărâri de Consiliu”, a declarat Nicuşor Dan.
Nicușor Dan a propus ca prețul gigacalorie să fie 280 de lei de la 1 decembrie 2021
Nicușor Dan anunță că propunerea pe care a făcut-o consilierilor generali este ca începând de la 1 decembrie 2021, preţul gigaacloriei să fie de 280 de lei.
El a precizat că propunerea a venit după o discuție cu consilierii din majoritate, a fost îmbrăţişată de PNL şi PMP. Edilul a mai adăugat că până la o nouă hotărâre de Consiliu General, bucureştenii vor plăti cât plătesc din 2011, adică 164 de lei pe gigacalorie.
„Propunerea pe care am făcut-o consilierilor generali a fost ca, începând de la 1 decembrie 2021, preţul pe care bucureştenii să îl plătească pentru gigacalorie să fie 280 de lei, TVA inclus. Această propunere a rezultat dintr-o discuţie cu consilierii din majoritate, a fost îmbrăţişată de PNL şi PMP, nu şi de către USR, iar PSD s-a pronunţat public împotriva măririi tarifelor. Până la o nouă hotărâre de Consiliu General, care să stabilească tarifele pentru populaţie, bucureştenii vor plăti cât plătesc din 2011, adică 164 de lei pe gigacalorie”, a spus edilul general.
Cum a ajuns să propună acest preț
Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat într-o conferinţă de presă că „s-a luat în calcul faptul că noi nu trebuie să plătim pierderile care sunt tehnologice”.
„Principiile pe care am făcut socoteala (…) au venit chiar de la un consilier general USR din Comisia de Utilităţi publice. S-a luat în calcul faptul că noi nu trebuie să plătim pierderile care sunt tehnologice, e culpa autorităţii că nu şi-a reparat instalaţia de transport şi distribuţie. S-a luat în calcul eficienţa energetică a producătorului, faptul că nu trebuie să cerem bucureştenilor să plătească ineficienţa acelor CET-uri din 1964 cu care funcţionează, din păcate, ELCEN.
S-a scos şi acea componentă de preţ care vine din faptul că, dacă eşti la CET, plăteşti certificat verde. În opinia mea, nu e logic. Calculul a fost făcut invers şi aşa au rezultat cei 280 de lei”, a declarat Nicuşor Dan.