"Se aprobă documentaţia tehnico-economică (studiu de fezabilitate) pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public de pe teritoriul Municipiului Bucureşti. Se aprobă implementarea etapei I – achiziţionarea a 42 de autobuze electrice de către Municipiul Bucureşti", prevede proiectul de hotărâre adoptat, citează Agerpres.
Autobuzele vor fi folosite în zona centrală a Capitalei, în vederea realizării măsurilor din Programul Integrat de Gestionare a Calităţii Aerului în Municipiul Bucureşti şi a celor din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.
Conform proiectului, RATB este împuternicit să realizeze un studiu de trafic în vederea identificării noilor trasee din zona centrală a Capitalei.
În raportul de specialitate se reaminteşte că pe 30 iunie CGMB a împuternicit RATB să facă demersurile necesare în vederea elaborării documentaţiei tehnico-economice pentru introducerea de autobuze electrice în sistemul de transport public. În septembrie a fost încheiat un contract cu societatea comercială SC Fiatest SRL, care a elaborat documentaţia tehnico-economică.
"Din analiza documentaţiei tehnico-economice şi a recomandărilor prezentate, prima etapă poate fi sustenabilă din toate punctele de vedere – achiziţionare 42 de autobuze electrice cu costuri minime şi fără investiţii şi avize suplimentare", indică documentul.
Potrivit studiului de fezabilitate, autobuzele vor avea o lungime de 12 metri +/- 0,35 metri, podea total coborâtă pe toată lungimea, vor fi dotate cu instalaţii HVAC (încălzire, ventilaţie, aer condiţionat) pentru salonul de călători şi postul de conducere, infotainment, sistem de taxare pentru carduri contactless, numărare călători, supraveghere video şi WiFi.
Autonomia solicitată pentru autobuzele electrice va fi de minim 250 km parcurşi. Pentru autobuze se solicită o garanţie de tip "full waranty" pentru minim opt ani sau minim 480.000 km.
Din document reiese că preţul unui autobuz electric, inclusiv staţia de încărcare şi garanţia acestora timp de opt ani, se încadrează estimativ între 480.000 – 540.000 de euro. În condiţiile în care valoarea ţintă a preţului de achiziţie propusă este 520.000 de euro, investiţia iniţială este estimată la 21,8 milioane euro, la care se adaugă TVA în valoare de 4,1 milioane euro.
În cazul unui autobuz electric consumul pentru opt ani este estimat în jurul valorii de 30.000 de euro, în timp ce pentru un autobuz care consumă motorină consumul este de 150.000 de euro, relevă sursa citată.
Pe 27 iunie, CGMB a aprobat un proiect care vizează acordul de principiu pentru achiziţionarea de către Municipiul Bucureşti a unui număr de maxim o sută de autobuze urbane electrice şi infrastructura de încărcare necesară acestora.