Eco-voucherele vor putea fi utilizate pentu a achiziţiona autoturisme noi cu forme de poluare care să asigure un nivel redus de emisii – Euro 6, non-diesel şi alte mijloace de locomoţie noi, non-diesel şi electrice.
„Programul de stimulare a eliminării din traficul bucureştean a autovehiculelor cu un grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-vouchere” are ca scop îmbunătăţirea calităţii aerului în Capitală, prevede acelaşi document. Programul se va desfăşura pe baza unui regulament ce va fi elaborat de către o comisie formată din specialişti din cadrul Direcţiei de Mediu, Direcţiei Generală Economică, Direcţiei Transporturi, Direcţiei Juridic şi Direcţiei Informatică din cadrul aparatului de specialitate al primarului general.
Unitatea de implementare va fi constituită prin dispoziţie a primarului general. Sumele necesare implementării vor fi asigurate din bugetul local al Municipiului Bucureşti.
În expunerea de motive, semnată de primarul general, Gabriela Firea, se arată că traficul urban este un factor important de poluare a aerului şi că în Planul Integrat de Calitate a Aerului (PICA) a fost prevăzută măsura de limitare a circulaţiei autovehiculelor poluate cu impact negativ asupra mediului.
Conform raportului de specialitate, în anul 2017, la nivelul Capitalei, prin programul Rabla Clasic, au fost scoase din circulaţie 7.470 autovehicule vechi prin achiziţia autovehiculelor noi, încadrate în norma de poluare Euro 6, şi se impune intensificarea eforturilor de eliminare a autovehiculelor vechi, stimulând achiziţionarea de maşini noi, cu norme de poluare care să asigure un nivel redus de emisii.
„Estimarea efectului măsurilor de îmbunătăţire a calităţii aerului, realizată în cadrul PICA (Planul Integrat de Calitate a Aerului) a pus în evidenţă că implementarea în Capitală a măsurii de înlocuire a autovehiculelor vechi, având norme de poluare inferioare Euro 5, cu autoturisme Euro 6, prin programul de îmbunătăţire a parcului auto la nivelul capitalei, derulat prin Administraţia Fondului pentru Mediu, are o contribuţie de 12% la reducerea anuală a emisiilor de oxizi de azot, de 11% a emisiilor de particule în suspensie PM10 şi respectiv de 18% a emisiilor de PM2,5 din totalul emisiilor generate de transportul urban”, prevede documentul.
Beneficiarii voucherelor pot fi persoane fizice sau juridice de drept privat, cu domiciliul sau reşedinţa în Municipiul Bucureşti, fără a avea obligaţii de plată la bugetul local.
SURSA: Agerpres