Acest oraș din România a dat lovitura! Primăria va achiziţiona un sistem de digitalizare şi automatizare a fluxurilor de lucru
Astfel, municipalitatea va lansa o licitaţie pentru un pachet software prin care se vor automatiza, eficientiza şi monitoriza principalele proceduri de lucru ale administraţiei publice locale. În acest context, primarul Dominic Fritz a explicat joi, 16 decembrie, că autoritățile își doresc „serivicii de secol XXI”.
„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul şi hârtia şi aducem oamenii la ghişeu. Cheltuim peste 1.000.000 de lei pe an pe imprimate, hârtii, tonere, xerox. Este absolut necesar ca Primăria Municipiului Timişoara să folosească un sistem unitar de aplicaţii software, care pe de o parte să simplifice pentru cetăţean şi pentru funcţionar proceduri care acum sunt consumatoare de timp, iar pe de altă parte va monitoriza eficienţa angajaţilor sau elementele care blochează performanţa”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Taxa de drum pentru maşinile cu restricţii de tonaj va putea fi plătită şi emisă pe loc online
De asemenea, primarul a exemplificat că taxa de drum pentru maşinile cu restricţii de tonaj va putea fi plătită şi emisă pe loc online, la fel ca şi pentru adeverinţele de schimbare a numelui străzii.
În urma auditului de digitalizare comandat de Primăria Municipiului Timişoara a reieşit că aproape o jumătate dintre angajaţi nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puţin actualele fluxuri digitale ale municipalităţii, iar peste 95% dintre angajaţi printează hârtii pentru activităţile zilnice.
Soluţiile software alese de municipalitatea Timişoreană
Soluţiile software alese de municipalitatea Timişoreană vor fi dezvoltate şi integrate în platforma software Microsoft 365 şi vor folosi tehnologii de tip „low code” (cod redus) pentru a asigura o productivitate mai mare în dezvoltare şi mentenanţă. Tehnologiile „low code” sunt o serie de instrumente software care scurtează semnificativ timpul de dezvoltare şi validare a aplicaţiilor, precum şi costul acestora. Durata de implementare a contractului este de şase luni, iar valoarea estimată a acestuia este de 910.000 de lei cu TVA inclus.
Acest proces de digitalizare, parte integrantă a strategiei de Smart City a Primăriei Municipiului Timişoara, va fi unul care va continua prin integrarea proceselor comune cu instituţiile subordonate primăriei.