Primarul Iașiului, Mihai Chirica a anunțat că, în cadrul programelor de mobilitate urbană, prin intermediul Programului Operațional Regional – Axa 4, Iașul beneficiază de 58,3 milioane de euro, sumă care va constitui una dintre sursele principale de dezvoltare ale Iașului în următorii ani. La aceasta se adaugă alte două surse de finanțare: un proiect, acceptat spre finanțare de Ministerul Dezvoltării, prin care cu circa 40 milioane de euro vor fi achiziționate 16 tramvaie și 36 autobuze electrice, și un alt proiect, finanțat de Administrația Fondului pentru Mediu, care prevede alocarea a 12 milioane de euro tot pentru achiziția de mijloace de transport ecologice.

Totodată, Chirica a menționat și că CTP Iași trebuie să îmbunătățească performanța serviciilor furnizate. „Sperăm că, în urma implementării asistenței tehnice (n.n. – program finanțat de BERD și implementat cu ajutorul firmelor ROM-T (Israel), EY România și Project Design & Consulting SRL București) să putem transforma transportul public de călători din Iași în unul dintre cele mai performante companii de profil din țară. Totodată, le-am atras atenția reprezentanților CTP Iași că, indiferent cât se investește, este importantă creșterea performanței serviciilor. Vorbim de menținerea frecvenței de circulație, a curățeniei în mijloacele de transport în comun, a ținutei personalului de bord, un aspect important fiind și cum se utilizează telefoanele mobile în timpul curselor de transport public în comun. O componentă interesantă pe care o vizăm este achiziția a două simulatoare pentru vatmani și conducători auto, care să determine creșterea performanței în trafic a acestora. Un astfel de simulator pentru vatmani mai există în Germania. În privința celuilalt simulator, acesta are rolul a acomoda conductorii auto pe autobuzele electrice”, a delarat primarul Iașiului.

În afara Iașiului, și alte localități din țară ar putea primi finanțări pentru modernizarea parcului de vehicule. Achiziţia va putea fi făcută prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), iar cheltuielile sunt finanţate prin fonduri europene. Autoritatea centrală ar urma să livreze în mai multe oraşe din ţară peste 500 de mijloace de transport public (autobuze electrice, troleibuze şi tramvaie).