Conform primarului general al Bucureștiului, toate companiile de taxi vor fi obligate să aibă dipecerat şi aplicaţie de comandă proprii, ceea ce însemnă eliminarea unor servicii de tip agregator, cum sunt Clever şi Star Taxi. Totodată, Uber şi Taxify par a fi țintite direct pentru că nu au dispecerate.

Înainte de şedinţa CGMB, consilierul general al PNL Ciprian Ciucu a spus că liberalii se opun proiectului de hotărâre şi a susţinut că prin această hotărâre serviciile de tip Uber/Taxify sunt „excluse de pe piaţă” în Bucureşti. 

„Cu aproximativ 40 de minute înainte de şedinţa CGMB am primit un nou proiect pe ordinea de zi, care nu prevede nici mai mult, nici mai puţin decât ca serviciile cunoscute de tip Uber sau Taxify să nu mai poată să fie operaţionale în Bucureşti. E nevoie de mai multe proceduri suplimentare şi aşa cum sunt puse în acel regulament care face referire special la ele, la aplicaţii şi la site-uri, ei practic nu vor mai putea să funcţioneze în Bucureşti. Amenzile prevăzute în proiectul de hotărâre sunt între 4.000 şi 5.000 de lei pentru cei care fac astfel de servicii de transport de persoane în Bucureşti. (…) Noi, PNL, ne opunem acestui proiect, pentru că vrem să fie piaţa liberă. Putem să ne gândim în schimb cum să creştem calitatea serviciilor de taxi care sunt reglementate în acest moment, asta da, ne putem uita”, declara Ciucu. 

La rândul său, Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, menţiona că susţine proiectul primarului general. „Uber poate să rămână în România, nu avem niciun fel de problemă, dar să se autorizeze conform legilor în vigoare. Nu e nimeni mai presus de lege”, arăta Ştefănescu.

Mai multe detalii despre modificările propuse de Gabriela Firea găsiți aici.