Primele autobuze hibrid au început să circule în Capitală! Date oficiale STB

Conform unui comunicat al Societăţii de Transport Bucureşti, Primele opt autobuze hibrid Mercedes Citaro au început deja să circule în Capitală.

Noile vehicule vor tranzita zona centrală a Capitalei, respectiv Piaţa Romană, Calea Dorobanţi, Arcul de Triumf, Piaţa Presei, până la Complexul Comercial Băneasa.

Autobuzele, ultramoderne, sunt prevăzute cu funcţii special destinate persoanelor cu dizabilităţi, au instalaţie de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum şi un sistem informatic performant care permite furnizarea informaţiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real.

Numărul de vehicule achiziționate

În total, STB a achiziţionat 130 de autobuze de acest tip, cu finanţare nerambursabilă.

Valoarea totală a contractului este de 195,2 milioane de lei, fără TVA, iar finanţarea provine de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul „Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane”.

Potrivit graficului de livrare, toate autobuzele hibrid vor fi livrate pana în ianuarie 2021.

Acestea au o capacitate de până la 100 de pasageri, 27 aşezaţi şi 65 în picioare.

Noile autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid au o garantie de tip Full Warranty, de 8 ani şi 480.000 de km.

Detalii despre pericolul dilatării șinelor de tramvai

Reprezentanţii Societăţii de Transport Bucureşti (STB) susțin că dilatarea şinelor de tramvai, fenomen care apare în perioadele caniculare, nu pune în pericol viaţa sau sănătatea călătorilor.

„În perioade caniculare, şina de tramvai ajunge la temperaturi foarte ridicate, de peste 60 de grade, fapt ce poate provoca unele probleme în circulaţia vehiculelor, dar nu pune în niciun caz în pericol viaţa sau sănătatea călătorilor.

Din acest motiv, vara se dilată şina de tip Oţelul Roşu, care nu se regăseşte pe traseele pe unde merg autobuze. Dilatarea şinei se manifestă numai pe cea prinsă în dale de beton, fixată cu un cauciuc profilat, fără prindere mecanică. Reparaţia la şina dilatată se face operativ, de câte ori este nevoie, prin tăierea ei, scurtare şi sudare”, este transmis într-un comunicat al STB