OMV Petrom a rămas cea mai profitabilă companie românească și în 2010, conform datelor publicate recent de Ministerul Finanțelor. Mai mult chiar, cifra de afaceri a crescut de la 3 miliarde de euro, în 2009, la 3,32 de miliarde de euro în 2010, ceea ce demonstrează că românii au cumpărat combustibil, deși prețul acestuia a crescut, iar puterea de cumpărare a scăzut. Compania condusă de Mariana Gheorghe a înregistrat un profit de 1,8 miliarde de lei. Pe locul doi s-a menținut Orange România, cu un profit de 933 de milioane de lei, cu circa 18% mai mic decât în 2009. Locul trei a fost ocupat de compania de stat Romgaz Mediaș, care a luat locul Vodafone România.
Romgaz a înregistrat un profit de 651,2 milioane de lei, cu 14% mai mare decât în 2009. Vodafone, clasată pe locul patru, a avut un profit de 486 de milioane de lei, iar a cincea poziție a fost ocupată de Transgaz, cu un profit de 376 de milioane de lei.
Kaufland, cel mai mare profit din retail
Dacă românii nu s-au uitat la prețul combustibilului și nici la factura telefonului mobil, nici produsele alimentare și cele de strictă necesitate în gospodărie nu au fost tăiate de pe listă. Acest lucru este demonstrat de cifra de afaceri și profitul firmelor din retail. Astfel, primele cinci companii au totalizat o cifră de afaceri de aproximativ 18,47 de miliarde de lei și un profit de 618,87 de milioane de lei.
În fruntea plutonului se află Kaufland România, care deși a avut o cifră de afaceri mai mică decât Metro Cash&Carry, respectiv 4,67 miliarde de lei, a înregistrat un profit mai mare.
Compania a avut anul trecut aproape 10.000 de salariați, fiind de fapt cel mai mare angajator pe acest segment. Pe locul doi s-a situat Carrefour România, cu o cifră de afaceri de 3,92 de miliarde de lei. Societatea a avut peste 7.100 de salariați. A treia poziție a fost ocupată de Metro Cash&Carry, care a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri din retail – 5,28 de miliarde de lei, având circa 6.100 de angajați. Următoarele două clasate: Selgros Cash&Carry și România Hypermarche (Cora) au rulat 3,22 de miliarde de lei, respectiv 1,38 de miliarde de lei. Selgros avea anul trecut, pe statele de plată , 4.300 de salariați, iar Hypermarche 3.100. Au fost însă și retaileri care au intrat pe pierderi în 2009.
Cea mai importantă scădere a avut-o Lidl Discount, respectiv 247,7 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 1,45 de miliarde de lei. Pierderi au mai înregistrat și Real Hypermarket (90,84 de milioane de lei, la o cifră de afaceri de 3,28 de miliarde de lei), proaspăta afacere pusă pe picioare de Dinu Patriciu, Mic.Ro Retail (50,3 milioane de lei, cifră de afaceri – 51,33 milioane de lei) și Auchan România (19,33 de milioane de lei, la o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de lei).
Războiul preţurilor: Kaufland, mai puternic decât Carrefour
30 august 2011, 00:58
Ultima modificare în 30 august 2011, 03:58
Combustibilul, telefonul mobil, produsele alimentare și cele de strictă necesitate în gospodărie au „înghițit“ cea mai mare parte din salariile românilor în 2010. Datele financiare ale companiilor demonstrează acest lucru.
Etichete: carrefour,
kaufland,
retail
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook