Primele informații și imagini oficiale cu noul BMW X5

A treia generaţie BMW X5, modelul fondator al segmentului Sports Activity Vehicle (SAV) şi liderul global în clasa SUV-urilor premium, afișează acum un privind design chiar mai puternic și se laudă cu o majorare a spațiului interior, o versatilitate crescută și o eficiență remarcabilă.

De la debutul primului model, în 1999, au fost livrate mai mult de 1,3 milioane de modele către clienți. În România, BMW X5 este cel mai important model al mărcii, ocupând constant prima poziție în topul vânzărilor brandului bavarez începând cu 2008.
Conform oficialilor BMW, noul X5 prezintă o evoluție a designului față de modelul anterior într-o linie care aduce o imagine cu un plus de dinamism și forță. Destul de controversat, noul design se remarcă prin farurile circulare duble ce se extind în grila BMW a radiatorului, silueta extinsă elegant cu linia laterală marcată de pasajele musculoase ale roţilor, cu designul față și spate evidențiat de linii orizontale şi suprafeţe proeminente, dar și prin accentul pe optimizarea aerodinamică. O serie de elemente noi sunt integrate armonios în limbajul general de design, incluzând Air Curtains și Air Breathers pentru roțile față şi Aero Blades  pentru lunetă. S-a obținut astfel un coeficient aerodinamic deosebit (Cd) de redus, de numai 0,31 (în cazul X5 xDrive30d).
În plus, sunt oferite în premieră posibilităţi de personalizare speciale, clienţii putând opta între noile pachete Design Pure Experience, Design Pure Excellence dar și M Sport, dotări de exterior şi interior pot fi comandate în aproape orice combinaţie. Se asigură astfel posibilitatea de a opta între mai multe configurații care schimbă caracterul mașinii între robust și puternic, dinamic sau elegant și luxos.
La interior se remarcă spațiul extrem de generos, ambianța luxoasă și atenția pentru materialele folosite. Structura orizontală, în straturi, a panoului de bord, subliniază lățimea și spațiul interior. Tema liniilor orizontale este preluată și de inserțiile din bord ce se extind în decoraţiunile uşilor față și sunt continuate apoi în panourile ușilor spate. Designul tridimensional al suprafețelor generează contraste puternice și subliniază atenția pentru detalii și calitatea finisajelor. Operarea automată a hayonului este în echiparea standard, acesta putând fi deschis şi închis prin telecomandă sau din zona șoferului. Capacitatea portbagajului a ajuns la valori impresionante: 650 litri – 1.870  litri.
Comutatorul Driving Experience Control este acum disponibil standard, permițând reglarea comportamentului dinamic al mașinii între ECO PRO, CONFORT, SPORT și SPORT+. Eforturile pentru reducerea consumului de combustibil includ soluții pentru minimizarea masei, optimizarea aerodinamică suplimentară prin elemente noi de caroserie (Air Curtains, Air Breathers, Aero Blades), tehnologia TwinPower Turbo pentru motoare, transmisia automată cu opt trepte, funcțiile Auto Start-Stop și Brake Energy Regeneration și modul ECO PRO care integrează funcția coasting la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație (rulare în gol, cu motorul decuplat de la transmisie la viteze între 50 și 160 km/h). Toate modelele vor îndeplini standardele de emisii Euro 6. În plus, toate modele beneficiază acum de sistemul „Launch control“ integrat în funcțiile cutiei automate cu opt trepte. Ca urmare a acestor măsuri s-au optimizat atât performanțele dinamice, cât și consumul pentru toate variantele de motorizare. BMW X5 xDrive30d este acum cu 0,7 secunde mai rapid pentru sprintul 0-100 km/h și înregistrează un consum cu 15% mai mic.
Suspensia M Adaptivă, dar și Pachetele Comfort, Dynamic şi Professional pentru suspensia adaptivă pot fi comandate pentru a îmbunătăţi proprietăţile sportive şi confortul călătoriei. În timp ce pachetul Dynamic include, alături de Dynamic Performance Control, și sistemul de bare stabilizatoare active pentru reducerea ruliului, Dynamic Drive. Pachetul Comfort include suspensia pneumatică pentru puntea spate și amortizoare adaptive Dynamic Damping Control. În final, Pachetul Professional le reunește pe primele două. A patra opțiune, Suspensia M Adaptivă, include sistemul de amortizoare adaptive Dynamic Peformance Control, puntea spate cu suspensie pneumatică precum și setări mai sportive ale suspensiei.
Mai multe inovaţii în gama BMW ConnectedDrive pun la dispoziția lui BMW X5 un arsenal impresionant de tehnologii. BMW Head-Up Display cu spectru integral de culori şi afişare nouă oferă posibilitatea de afișare a unui set extins de informații pe parbriz, de la date ale sistemului de navigație, informații de avertizare de la diferite sisteme, inclusiv limita legală de viteză, până la viteza de rulare. BMW Night Vision vine acum cu detectarea oamenilor şi animalelor şi Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic) pentru evidenţierea acestora atunci când se află pe sau aproape de carosabil. O altă noutate este Traffic Jam Assistant, sistem care asigură condusul autonom pentru viteze de până la 40 km/h (sistemul păstrează distanța automat față de vehiculul din față, cu posibilitatea de frânare autonomă și în același timp păstrează automobilul pe bandă chiar și în viraje prin ajustări automate ale direcției). Suplimentar, sistemul Colision and Pedestrian Warning funcționează până la viteze de 60 km/h și frânează pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic și pietoni. Alături de toate acestea, sunt disponibile și sisteme deja cunoscute de la generațiile anterioare, așa cum este funcția pentru parcare Sorrund View, Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Speed Limit Info (informaţii cu privire la limita de viteză și restricții de depășire), dar și gama extinsă de funcții Internet care are în prim-plan pachetul BMW Apps.
Noul display central iDrive cu design tip „flat-screen” are o diagonală de 10,25 ţoli (26,04 cm) și vine în premieră cu un Touch Controller (controler cu suprafaţă tactilă, disponibil cu sistemul opţional de navigaţie). Tot o premieră este disponibilitatea sistemului de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.
Noul BMW X5 poate fi echipat încă de la debut cu o gamă de propulsoare extrem de performantă. xDrive50i, cu motor V8 pe benzină dotat cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (două turbocompresoare, injecţie directă, VALVETRONIC). Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP la 5.500 rpm, cuplu maxim: 650 Nm între 2.000 şi 4.500 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 5,0 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 10,4-10,5 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 242-244 g/km (datele depind de formatul de anvelope), standarde de emisii: EU6.
xDrive30d are un propulsor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a admisiei, injecţie directă common-rail). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 190 kW/258 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 560 Nm între 1.500 şi 3.000 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 6,9 secunde, viteză maximă: 230 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 6,2 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 162-164 g/km (datele depind de formatul de anvelope), standarde de emisii: EU6.
BMW X5 M50d ascunde sub capotă un motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (trei turbocompresoare cu presiune ridicată, cu geometrie variabilă a turbinei), injecţie directă common-rail cu piezoinjectoare, presiune maximă de injecţie 2.200 bar). Capacitate: 2.993 cmc, putere: 280 kW/381 CP între 4.000 şi 4.400 rpm, cuplu maxim: 740 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm. Acceleraţie 0-100 km/h: 5,3 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil conform standardelor EU: 6,7 l/100 km, emisii CO2 conform standardelor EU: 177 g/km, standarde de emisii: EU6.