Eforturile germanilor de a salva compania Opel deţinută de General Motors (GM) sunt ameninţate, după ce Fiat a anunţat, vineri, că renuţă la negocierile cu autorităţile din Berlin, iar Magna International devine tot mai nemulţumită de noile pretenţii ale GM.
CEO-ul Fiat, Sergio Marchionne a declarat, prin intermediul unui comunicat, că nu a primit accesul deplin la înregistrările contabile ale Opel şi de aceea nu se află în poziţia de a putea propune un proiect de fuziune viabil.
Marchione a precizat că Fiar ar putea fi expusă astfel unor riscuri care nu sunt necesare şi fără acoperire.
De aceea, şeful Fiat a anunţat că nu va participa la întâlnirea care va avea loc în Berlin, cu toate că a reafirmat interesul companiei sale pentru preluarea Opel.
În data de 25 mai, constructorii auto Fiat şi Magna au înaintat oferte îmbunătăţite pentru achiziţia pachetului majoritar de acţiuni la Opel.
Totuşi, executivul german a cerut companiilor Fiat şi Magna International să îmbunătăţească ofertele înaintate pentru preluarea Opel, susţinând că acestea trebuie să-şi asume riscuri mai mari şi obligaţii mai clare pentru păstrarea fabricilor şi locurilor de muncă.
Decizia finală asupra cumpărătorului Opel va aparţine General Motors, proprietarul companiei, însă guvernul german, care trebuie să acorde garanţii, în valoare de mai multe miliarde de euro, pentru continuarea activităţii la constructorul auto, are un rol important în luarea deciziei.
General Motors se confruntă cu dificultăţi financiare semnificative şi ar putea cere protecţia legii falimentului în Statele Unite până la 1 iunie.