Construcţia face parte dintr-o serie de proiecte de infrastructură realizate de guvernul condus de Recep Tayyip Erdogan, ce au contribuit la dezvoltarea economiei, dar au provocat şi un val de proteste publice. Tunelul Marmaray are o lungime de 13,6 kilometri, dintre care 1,4 kilometri sunt parcurşi pe sub strâmtoarea Bosfor la 55 de metri adâncime. Potrivit oficialilor turci, va fi cel mai adânc tunel submarin de acest fel construit în lume.

Astăzi, transportul în tunelul feroviar Marmaray a fost întrerupt temporar, relatează publicaţia turcă Hurriyet, citată de mediafax.ro.
Potrivit publicaţiei, transportul în tunelul feroviar, care asigură o legătură între zonele europeană şi asiatică a Istanbulului, a fost oprit pentru o perioadă de timp scurtă, în urma unei pene de electricitate care s-a produs în jurul orei locale 8.00.

În prezent, transportul în tunel a fost reluat după rezolvarea problemei şi continua fără probleme, adaugă aceeaşi sursă, fără să ofere alte precizări.

Deşi Guvernul turc şi municipalitatea Istanbulului şi-au exprimat încrederea puternică în Marmaray, pe care l-au prezentat ca pe "proiectul secolului", critici au afirmat că tunelul a fost deschis în pripă, fără controale de securitate adecvate.
Camera Arhitecţilor şi Inginerilor (TMMOB) a subliniat, într-un avertisment pe care l-a emis, că partea proiectului deschisă într-o primă etapă nu este dotată cu un sistem de siguranţă electronic activ. Potrivit organizaţiei, tuburile tunelului submarin riscă, totodată, "rupturi" ce pot conduce la infiltrări.
De asemenea, a fost criticată mai ales rezistenţa proiectului în eventualitatea unui cutremur, în contextul în care regiunea Marmara este o zonă majoră de cutremure, mai scrie mediafax.ro
Guvernul Erdogan intenţionează să realizeze şi alte proiecte majore de infrastructură, printre acestea numărându-se un tunel rutier tot pe sub Bosfor, un al treilea pod peste această strâmtoare, cel mai mare aeroport din lume şi un canal paralel cu Bosforul. Dar aceste planuri au adus şi acuzaţii la adresa executivului turc, cărui i se reproşează că întreprinde lucrări ce implică modificări semnificative în oraş fără să se consulte îndeajuns cu populaţia.