De asemenea, autorităţile din Teheran au anunţat că sunt aproape de încheierea unui acord cu Airbus pentru 50-60 de aeronave.
Acordul cu Boeing include 50 de modele 737 MAX 8s, 15 modele 777-300ERs şi 15 modele 777-9s. Livrările vor începe în 2018 şi se vor derula pe o perioadă de zece ani.
Boeing a precizat că acordul a fost semnat conform condiţiilor din licenţa guvernului SUA emisă în septembrie, iar tranzacţia cu Iran Air va sprijini aproape 100.000 de locuri de muncă în industria aerospaţială din Statele Unite.
Iranul este o piaţă critică pentru Boeing în lupta sa cu rivala Airbus Group SE, a apreciat analistul Loren Thompson de la Lexington Institute. Acesta a adăugat: "Boeing nu poate concura cu Airbus dacă nu reuşeşte să livreze aeronave în ţări ca Iran şi China. Vânzările către Iran sunt o afacere obligatorie pentru Boeing".
Un oficial iranian a declarat, pentru Reuters, că operatorul Iran Air se află "în stadiul final" al încheierii unui acord cu grupul european Airbus, care în primă fază va livra 50-60 de aeronave.
Primul avion Airbus ar urma să ajungă în Iran în 2017.
Grupul american Boeing şi-a menţinut anul trecut poziţia de cel mai mare producător de avioane din lume, depăşind Airbus pentru al patrulea an consecutiv, după ce a accelerat producţia modelului de vârf 787 Dreamliner.
Cu 635 de avioane livrate, Airbus Group şi-a depăşit, în 2015, recordul din 2014 (629 de aeronave), dar rămâne în urma rivalei Boeing. Anul trecut, grupul american a livrat 762 de avioane, de asemenea un nivel record şi un avans de 5% faţă de 2014.
Airbus Helicopters a inaugurat, recent, noua fabrică din România, o investiţie de 52 de milioane de euro, unde va fi produs elicopterul cu două motoare H215, primul aparat fiind aşteptat să iasă de pe linia finală de asamblare în 2018. Agerpres