Mercedes-Benz eCitaro, primul autobuz complet electric dezvoltat și produs în Germania de către Daimler AG, lansat anul trecut în cadrul Salonului de Autovehicule Comerciale de la Hanovra (IAA), a ajuns în premieră în România, la sfârșitul lunii octombrie.
Autobuzul, ce redefinește transportul public convențional va fi prezentat în cadrul unor evenimente locale, organizate în trei orașe din România: București, Cluj-Napoca și Iași.
”Suntem mândri să prezentăm autobuzul eCitaro în România și să facem astfel încă un pas spre electromobilitatea urbană, după semnarea recentă a contractului cu Primăria Capitalei pentru 130 de autobuze Citaro Hybrid. eCitaro redefinește transportul public convențional, combinând siguranța în exploatare, disponibilitatea în operarea zilnică și siguranța de conducere a unui vehicul de serie cu noile cerințe privind emisiile. Mai mult, pe termen mediu și lung, autobuzele electrice precum eCitaro implică costuri de operare mai reduse, datorită tehnologiilor inovatoare de care dispun”, a declarat Bogdan Aldea, Sales & Marketing Buses, Mercedes-Benz România.
Mercedes-Benz eCitaro este produs pe aceeași linie de producție ca toate celelalte autobuze urbane, la fabrica din Mannheim, având aceleaşi standarde înalte de producție şi calitate.
Pentru a veni în întâmpinarea diferitelor nevoi ale operatorilor de transport, a fost dezvoltată special pentru eCitaro o structură modulară a bateriilor. Astfel, echiparea standard include patru baterii Lithium-ion amplasate în partea din spate a autobuzului. Pot fi adăugate module adiționale de până la zece baterii pe plafonul autovehiculului. Bateriile au o capacitate de până la 350 kWh şi sunt răcite la temperatura ideală pentru a maximiza durata de viață.
Iar managementul controlului termic optimizat până la ultimul detaliu, cu sistem de răcire a bateriilor și aerul condiționat cu pompă termică sunt elemente de referință ale modelului eCitaro.
Aceste caracteristici asigură consum minim de energie și maximum de eficiență și autonomie. O provocare cunoscută doar de specialiștii în domeniu este faptul că pănă la 50% din consumul total de energie este folosit pentru sistemele de încălzire și răcire.
Cu cele zece baterii modulare, eCitaro are o masă proprie, în specificațiile standard, de aproximativ 13,5 tone. Astfel, unei mase maxime admise de 19,5 tone, îi corespunde o încărcare de până la 6 tone, respectiv în jur de 88 de pasageri.
Autobuzul urban cu motor electric are la bază Mercedes-Benz Citaro, un autobuz best-seller la nivel internațional, care a înregistrat vânzări de peste 50.000 de unități pe parcursul a două generații, prezent în aproape toate marile orașe din vestul și centrul Europei.
Primele autobuze electrice Mercedes-Benz eCitaro circulă deja de câteva luni în mai multe orașe din Germania (Berlin, Hamburg, Heidelberg, Hanovra).