Proiectul prin care Turcia dorește să creeze primul autoturism național prinde contur. După ce, în toamna lui 2015, Fikri Işık, ministrul turc al Știinţei şi Tehnologiei, anunța că Turcia va avea propria marcă de autoturisme, în această săptămână a fost desemnată și persoana care va superviza întregul proiect.
Așa cum Capital anunța încă din octombrie 2015, oficialii turci își doresc ca marele stat să aibă o marcă națională de autoturisme. În ciuda faptului că Turcia găzduieşte nu mai puţin de şapte uzine de asamblare a vehiculelor şi două de motoare, cu o proiducție anuală de 1,17 milioane de vehicule, dintre care 733.000 sunt autoturisme, până în prezent nu a existat un autoturism național. Ei bine, în această vară, proiectul pare a fi intrat în linie dreaptă, cele cinci companii care au creat un joint-venture dedicat acestui scop – Anadolu Group, BMC, Turkcell, Zorlu Holding și Kok Group – desemnând un directot general. Fost angajat al grupului german Bosch, Mehmet Gurcan Karaka va prelua de la 1 septembrie 2018 conducerea consorțiului având ca principal scop dezvoltarea a trei modele de autoturisme, toate având la bază aceeași platformă. Mai mult chiar, primul model va avea propulsie electrică, iar celelalte vor avea sub capotă motoare termice sau sisteme hibride. „Puteți paria că Turcia va avea un brand auto competitiv pe piața internațională”, a declarat pentru Daily Sabah, Mehmet Gurcan Karaka.
Lângă Bursa se află trei uzine, Karsan – unde sunt asamblate modele Fiat, Citroen, Peugeot şi Opel, Tofas – care asamblează tot modele Fiat, Citroen, Peugeot şi Opel şi Oyak Renault – dedicată mărcii franceze. De asemenea, la Adapazari se află o uzină Toyota, la Arifyie, una care produce Land Rover, la Izmit sunt produse modele Hyundai-KIA, la Kocaeli sunt asamblate modele Ford şi la Gebze vehicule Honda. Destinate atât pieţei turce cât şi celei europene, acestea au părut suficiente pentru a satisface orgoliul turcilor. Până acum.