Autovehiculul se deplasează înainte, în timp ce şoferul verifică ce se petrece în stânga lui. În acelaşi moment, autovehiculul din faţă se opreşte brusc. Deşi şoferul nu observă pericolul iminent, sistemul Bosch de asistare la frânarea de urgenţă identifică pericolul şi opreşte în timp util autovehiculul.
Funcţia de frânare preventivă de urgenţă este doar una dintre numeroasele tehnologii de asistare oferite de Bosch, unul dintre liderii mondiali de piaţă în domeniul furnizării de componente auto. Sistemele electronice contribuie la menţinerea unei distanţe sigure între autovehicule. În situaţiile critice, acestea pot avertiza şoferii şi pot acţiona automat frâna. În timpul nopţii, componentele electronice ale autovehiculului asigură o iluminare optimă pe drumurile extraurbane – acest lucru având loc automat. Toate aceste aspecte transformă condusul într-o experienţă mai sigură şi mai plăcută.
„Prin intermediul sistemelor sale de asistare montate pe noul Golf, Bosch pune siguranţa şi confortul la dispoziţia publicului larg”, declară Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Sisteme de control al şasiului Bosch. Acest lucru reiese în mod clar din cifrele de vânzări corespunzătoare senzorilor de mediu moderni. Aceşti senzori stau la baza sistemelor de asistare preventivă, monitorizând spaţiul din jurul autovehiculului. Dacă privim doar cifrele din perioada 2011 – 2012, putem observa că vânzările de senzori la nivel mondial au depăşit dublul valorilor anterioare. Şoferii beneficiază de pe urma acestei tendinţe: ca urmare a producţiei de masă, preţurile au scăzut şi mai mulţi cumpărători de autovehicule noi îşi permit aceste sisteme de asistare electronice. Pe măsură ce senzorii devin din ce în ce mai răspândiţi, riscul producerii de accidente va fi diminuat pentru toţi participanţii la trafic.
Funcţionarea sistemelor de asistare este sesizabilă în situaţiile critice. De exemplu, sistemul de asistare la frânarea de urgenţă Bosch avertizează şoferul imediat ce observă pericolul. Dacă şoferul nu reacţionează în urma avertizării sonore, sistemul acţionează scurt frânele, iar apoi frânează automat parţial. Dacă accidentul nu mai poate fi evitat, frânarea automată completă poate reduce viteza impactului. Datele primite de la senzor pot fi utilizate pentru a adapta cu precizie forţa de frânare la pericolul respectiv. Totuşi, strategia de frânare în mai multe etape nu este disponibilă la vitezele sub 30 km/h. Astfel se poate economisi timp şi se pot evita accidentele în mod activ.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/VHR8AeZrlVc?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Un alt exemplu îl reprezintă tempomatul adaptiv Bosch. Ca de fiecare dată, şoferul reglează viteza. Pe lângă menţinerea vitezei autovehiculului, frânarea şi accelerarea au loc automat, autovehiculul putând fi chiar oprit complet. Autovehiculele echipate cu transmisie automată pot chiar porni de pe loc singure, după o oprire scurtă. Datorită tempomatului adaptiv, tot ce trebuie să facă şoferul este să menţină direcţia corespunzătoare. Toate aceste lucruri pot avea loc datorită unui senzor radar care monitorizează cu exactitate distanţa până la autovehiculele din faţă.
Camera video multifuncţională reprezintă un alt furnizor de informaţii decisive. Aceasta filmează pe o distanţă de 120 de metri în faţa autovehiculului. Un software puternic analizează extrem de rapid imaginile. De exemplu, recunoaşte marcajele rutiere relevante pentru sistemul de asistare la părăsirea benzii de circulaţie. Dacă un autovehicul se apropie de bordură, direcţia poate fi corectată uşor pentru a ghida automat autovehiculul înapoi către mijlocul benzii. Funcţiile de recunoaştere a indicatoarelor rutiere pot utiliza datele înregistrate de senzorul video. Comparând aceste date cu informaţiile sistemului de navigaţie al autovehiculului, şoferul poate fi avertizat cu privire la limitele de viteză şi zonele unde depăşirea este interzisă. Asistentul pentru fază lungă şi controlul iluminării dinamice utilizează, de asemenea, datele de la camera video Bosch, care le asigură informaţiile necesare pentru a oferi cel mai bun nivel de vizibilitate, fără a orbi şoferii care se deplasează din sens opus.
Asistare şi multe altele
Pe lângă funcţiile de siguranţă şi de confort, noul Volkswagen Golf este echipat cu mai multe tehnologii Bosch, printre care se numără sistemul de injecţie diesel, unitatea de comandă a motorului, supapele de injecţie pentru injecţia directă de benzină, sistemul start-stop, alternatorul, ştergătoarele, ventilatorul motorului, precum şi o gamă largă de senzori.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/own_VaRZ9M8?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>