Ferrari a alocat Romaniei, pentru 2011, patru unităţi Ferrari FF, iar prima maşină va ajunge în ţară peste două luni. FF – este un acronim pentru Ferrari Four (4 locuri) şi defineşte un concept complet nou de maşină sport Grand Turism.
Desenat de Pininfarina, Ferrari Four este primul model de serie cu tracţiune integrală creat de Ferrari. O altă premieră constă în faptul că FF are o greutate cu 50% mai mică decât a unui sistem convenţional de tracţiune integrală, păstrând totuşi distribuţia ideală a greutăţii pentru un automobil (53% pe puntea din spate).
Complet integrată în sistemul electronic de control dinamic al automobilului, tehnologia de tracţiune integrală oferă niveluri record de performanţă pe orice tip de teren şi în toate condiţiile meteo prin distribuţia continuă şi inteligentă a cuplului pe toate cele patru roţi. FF este, de asemenea, echipat cu ultimul tip de amortizoare electromagnetice (SCM3), precum şi cu cel mai nou sistem de frânare cu elemente din carbon şi ceramica realizat de Brembo.
Performanţele sunt asigurate şi de motorul cu injecţie directă, cu o cilindree de 6.262 centimetri cubi, care oferă o putere maximă de 660 CP la 8.000 rpm. Datorită faptului că transmisia este de tip trans-axel F1, iar cutia de viteze cu dublu ambreiaj este montată lângă puntea din spate, modelul poate să atingă viteza de 100 km/h în 3,7 secunde.
FF asigură spaţiu suficient pentru 4 persoane, iar portbagajul, care are o capacitate de 450 litri, poate fi extins la 800 litri. Modelul FF beneficiază, de asemenea, de o serie de accesorii şi opţiuni ce pot fi personalizate în funcţie de preferinţele clientului.
Ferrari Four va fi disponibil în şase nuanţe diferite pentru exterior, iar interiorul va fi prevăzut cu elemente de design confecţionate din piele special selectată.
Ferrari FF are un preţ de peste 200.000 euro, însă este mai ieftin cu 10% decât modelul Ferrari 612 Scaglietti pe care-l înlocuieşte.
<iframe title="YouTube video player" width="640" height="390" src="https://www.youtube.com/embed/tFy1r4Htd6E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>