A făcut jumătate de milion de euro în 2008, prin vânzarea unei firme de internet pe care a înființat-o încă din perioada studenției. În urmă cu doi ani, Silviu Iordache a demarat un proiect finanțat din fonduri europene, cu care speră, în acest an, să atingă venituri de un milion de euro.
Spiritul antreprenorial îl are de când era student. A vândut după circa patru – cinci ani firma de internet și cablu din Buzău, Metronetwork, pentru suma de 500.000 de euro. Nu a stat mult pe gânduri și a început un nou business: producția de panouri solare. Silviu Iordache, în vârstă de 31 de ani, a înfiinţat în 2012 firma Panosol Power printr-un proiect finanţat din fonduri europene, prin Măsura 312 „Sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de micro-întreprinderi“ din PNDR, în valoare totală de 300.000 euro fără TVA, din care 200.000 euro reprezintă fonduri nerambursabile.
Tânărul buzoian administrează acum o fabrică ce se întinde pe o suprafaţă de 3.000 de metri pătraţi, ce este amplasată în localitatea Spătaru (Buzău). După ce, în 2013, antreprenorul a obţinut o cifră de afaceri de 200.000 de euro, obiectivul din acest an este de a obţine venituri de un milion de euro. În prezent, fabrica din Buzău produce câteva sute de panouri solare și boilere termice pe lună, o parte din producție (circa 10%-15%) ajungând pe piețele europene, în baza unor contracte încheiate după ce firma a participat la câteva târguri internaționale. Iordache are încredere că îşi va atinge obiectivul propus pentru acest an, deoarece fabrica sa este printre puținele unități de producție de pe plan local, iar la nivel european mai există doar 30 de companii. Însă, „cea mai mare concurenţă provine din China, de unde vin produse foarte ieftine şi de calitate îndoielnică“, susține tânărul antreprenor. Iordache menționează că deţine o cotă de 40% din piaţă şi că fabrica funcţionează, la momentul actual, la o capacitate de doar 50%.
Potrivit lui, vânzările sunt realizate, în general, prin distribuitori în oraşe cu un nivel mai ridicat din punct de vedere financiar, respectiv Bucureşti, Iaşi, Constanţa sau Râmnicu Vâlcea, şi ajung ulterior în magazinele de bricolaj. Un procentaj de 5% din produse se vinde prin magazinul online. Recent, compania a livrat unui distribuitor 40 de unităţi mari pentru un parc solar din Iaşi, necesar producerii apei calde pentru o fabrică de procesare a cărnii, dar şi Spitalului din Slobozia, 30 de unităţi mari. Cel mai mic panou solar produs de companie are 12 tuburi şi costă în jur de 1.100 de lei (un tub are 10 litri), iar cel mai mare, cu 30 de tuburi, se vinde cu circa 3.000 de lei.
Noi proiecte cu bani europeni
„Intenţionăm să accesăm fonduri europene și pe Cercetare-Dezvoltare, să dezvoltăm produse noi pe un proiect de 100.000 de euro. De asemenea, suntem în derulare, în faza de achiziţii, a unor utilaje şi dotări, pe un alt proiect mai mic, de 30.000 de euro, tot prin PNDR, dar prin Grupul de Acţiune Locală, pentru diversificarea gamei de produse. Vrem să producem, pe lângă panouri solare şi boilere termice, nişte recipiente pentru stocarea apei calde. Aici vor fi fonduri europene în proporţie de 85%“, a spus Silviu Iordache. Tânărul antreprenor susţine că nu s-ar fi descurcat dacă nu ar fi accesat fonduri europene şi nu ar fi reuşit să pună pe picioare această fabrică.