Primul nod turbion din România

Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat marți imagini recente cu primul nod turbion din România, care este construit de UMB la intersecția autostrăzii A7 Bacău – Pașcani cu Autostrada Unirii A8. Conform declarațiilor sale, lucrările pe acest lot sunt în plină desfășurare și se află într-un stadiu avansat.

„Am fost pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 𝗠𝗶𝗿𝗰𝗲𝘀𝘁𝗶𝗣𝗮𝘀𝗰𝗮𝗻𝗶 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 𝗔𝟳 (𝗕𝗮𝗰𝗮𝘂𝗣𝗮𝘀𝗰𝗮𝗻𝗶), pentru a verifica stadiul lucrărilor 𝗰𝗲𝗹𝘂𝗶 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝘀𝗶 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗻𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝘁𝘂𝗿𝗯𝗶𝗼𝗻 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮.”, transmite Scrioșteanu pe Facebook.

Printre activitățile efectuate se numără:

  • Executarea lucrărilor de realizare a stratului de formă din material granular.
  • Decopertarea vegetației pe traseul autostrăzii și pe bretelele de legătură aferente nodului rutier.
  • Stabilizarea terenului de fundare utilizând lianți hidraulici în zona relocării DJ208L.
  • Așternerea de material în zona relocării DJ208L.
  • Forarea, armarea și turnarea piloților pentru structurile nodului rutier A7 x A8.
  • Relocarea rețelelor de utilități publice.

Scrioșteanu a menționat că acest nod rutier de tip turbion, situat la sud de Pașcani, se va întinde pe o lungime de aproximativ 2 km și va ocupa o suprafață de 220 hectare, incluzând:

  • 8 bretele proiectate pentru o viteză de 80 km/h.
  • 12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8).
  • 5 podețe.

Această infrastructură va facilita circulația între cele două autostrăzi și va îmbunătăți conectivitatea în regiune.

„Antreprenorul are un ritm bun de lucru și o mobilizare de muncitori și utilaje eficientă, fapt ce va asigura finalizarea acestui lot în termenul contractual”, mai spune oficialul de la Transporturi.

Autostrada Bacău – Pașcani se întinde pe o lungime totală de 77,4 km

Autostrada Bacău – Pașcani, parte integrantă a Autostrăzii Moldovei A7, se întinde pe o lungime totală de 77,4 km și este organizată în trei loturi, toate fiind realizate de compania UMB, cunoscută pentru experiența sa în construcții de infrastructură rutieră.

Această autostradă are un rol crucial în dezvoltarea rețelei de transport din România, facilitând conexiuni mai rapide și mai eficiente între regiunile Moldovei și restul țării.

Lucrările la nodul rutier de tip turbion, care va asigura interconectarea între autostrăzile A7 și A8, au început în ianuarie 2024.

Această etapă a fost anunțată de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, subliniind importanța proiectului pentru zona Pașcani – Sodomeni, județul Iași.

Nodul turbion este proiectat pentru a îmbunătăți circulația rutieră și pentru a reduce congestionarea, având un impact pozitiv asupra transportului de persoane și mărfuri în regiune.

Detalii despre Autostrada Bacău – Pașcani, Lot 3 Mircești – Pașcani

Proiectul este realizat de ASOCIEREA S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. Lotul 3 are o lungime de 28,094 km, fiind o secțiune esențială care va contribui la finalizarea autostrăzii și la creșterea accesibilității în zonă.

Proiectul are o durată de execuție estimată la 30 de luni, ceea ce înseamnă că lucrările ar trebui să fie finalizate în termenul stabilit, asigurând astfel avansarea rapidă a infrastructurii.

Valoarea totală a contractului pentru Lotul 3 se ridică la 1,76 miliarde lei, fără TVA.  Finanțarea provine din fonduri europene nerambursabile prin PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență), ceea ce subliniază angajamentul României de a dezvolta infrastructura de transport durabilă și modernă.