Primul oraș din România care va avea autobuze cu hidrogen. Este o premieră chiar și pentru Europa

România

SURSA FOTO: Dreamstime

România este prima țară din Europa în care vor circula autobuze cu hidrogen. În ce oraș vor circula autovehiculele ecologice? Nicio altă țară membră UE nu are așa ceva.

România, prima țară din UE în care vor circula autobuze cu hidrogen

Locuitorii din Cluj-Napoca se mândresc cu o premieră, atât în țară, cât și în Uniunea Europeană (UE). Vor avea privilegiul de a folosi primii autobuze cu hidrogen, o inovație care promite să reducă poluarea atmosferică și să ofere o experiență de călătorie mult mai liniștită, într-un oraș unde zgomotul traficului este o plângere obișnuită.

Chiar dacă nu ne putem aștepta să vedem autobuzele cu hidrogen pe străzile Clujului în acest an, deoarece licitația pentru studiul de oportunitate abia a fost lansată, autoritățile afirmă că până în 2027 vor ajunge primele astfel de autobuze. În total, municipalitatea intenționează să achiziționeze 31 de autobuze electrice și 25 alimentate cu hidrogen.

Principalele beneficii ale autobuzelor cu hidrogen

Principalele beneficii ale autobuzelor cu hidrogen includ timpul scurt de realimentare și o autonomie mai mare. De asemenea, acestea vor funcționa fără emisii și fără zgomot, asigurând un confort sporit călătorilor. Cu o încărcare de 37 de kilograme de hidrogen, ce durează între 5 și 10 minute, autobuzul poate parcurge 350 de kilometri.

Autoritățile asigură că autobuzele cu hidrogen nu prezintă un pericol mai mare decât alte vehicule convenționale. Au fost stabilite și 4 linii pe care vor circula aceste mijloace de transport, înlocuind astfel cele mai vechi autobuze din flota existentă. Costul unui astfel de autobuz este pe măsură: unul de 12 metri lungime costă 650.000 de euro, iar unul de 18 metri costă 900.000 de euro. Finanțarea va veni de la Uniunea Europeană (UE).

Hidrogenul ar răspunde și nevoilor de încălzire

Susținătorii hidrogenului prevăd că, până în 2050, acesta ar putea furniza până la 12% din consumul global de energie. Într-o „societate a hidrogenului”, acesta nu ar fi folosit doar pentru vehiculele rutiere sau nave, ci ar acoperi și necesitățile de încălzire a locuințelor și cerințele energetice ale industriei grele, cum ar fi oțelăriile, fabricile de produse chimice și de ciment.

China Hydrogen Alliance estimează că cererea de hidrogen din China se va tripla, ajungând la 60 de milioane de tone până în 2050. De asemenea, se preconizează că producția de hidrogen din surse regenerabile ar putea atinge 100 de milioane de tone până în 2060.