Primul proiect de infrastructură al chinezilor în Europa – foto

În fiecare an construiesc mii de kilometri de autostradă, iar acest lucru i-a făcut pe chinezi să aibă o rețea de autostrăzi mai mare decât toată Europa, dar până în prezent chinezii nu au reușit să ducă până la capăt un proiect de construcție într-o țară europeană chiar dacă au fost mai multe tatonări.

Cea mai mare companie de construcții din China s-a arătat interesată de construcția autostrăzii Comarnic-Brașov din România, însă în timpul negocierilor chinezii au renunțat, potrivit oficialilor CNADNR.

Mai multe detalii despre motivele care au i-au făcut pe chinezi să renunțe la proiectul Comarnic-Brașov puteți citi aici.
 Ministrul marilor proiecte Dan Șova spunea în toamna anului trecut că chinezii ar putea construi o porțiune din Autostrada Transilvania. Rămâne de văzut dacă chinezii vor prinde vreun contract în România, cert e că până acum chinezii au încercat de mai multe ori să intre pe această zonă în statele europene, dar rezultatele au fost, cel puțin pănă acum, nesatisfăcătoare.

Prima țară care le-a acordat chinezilor posibilitatea să-și facă intrarea prin Europa, în ceea ce privește construcția proiectelor de infrastructură, a fost Polonia, care în urmă cu cinci ani i-a încredințat compania chineze Covec un contract pentru construcţia a 50 de kilometri de autostradă. Preţul la care a fost câştigat contractul a fost de 450 de milioane de dolari, circa jumătate din cât estima guvernul Poloniei, care a acceptat însă oferta, în ciuda semnalelor de alarmă ale concurenţilor europeni, şi i-a atribuit contractul. Chinezii au eşuat în tentativele lor de a construi prima lor autostradă din Europa. Deşi aveau de făcut doar 50 de kilometri, nu i-au terminat nici după trei ani, iar guvernul polonez a anulat contractul.

Dacă statele membre Uniunii Europene sunt mai reticente atunci când vine vorba să lucreze cu companiile chineze, țările care nu au intrat în clubul statelor UE și care nu au norme și reguli atât de dure le este mult mai ușor să accepte oferta chienzilor, mai ales atunci când aceștia vin și cu partea de finanțare.

De exemplu, Serbia le-a acordat chinezilor în 2009 un contract peste construcția unui pod peste Dunăre între localitățile Zemun și Borča. Lucrările au început abia în toamna lui 2011, urmând să fie finalizate până la finele acestui an. Conform publicației sârbe Telegraph, podul va avea o lungime de 1.482 metri, o lățime de 29 metri și o înălțime de 22,8 metri. Podul va avea în total șase benzi și alei pietonale fiind prevăzute și piste pentru biciclete. Podul Zemun – Borča este primul proiect al chinezilor în Europa, care are toate șansele să fie dus până la capăt.

Mai multe fotografii și un filmulet cu stadiul lucrărilor poate fi urmărit pe telegraph.rs