Primul semnal bun din ultima perioadă: nemţii s-au pus pe cheltuit

Vănzările de retail în Germania au înregistrat în luna iunie o creştere record, cea mai mare creştere trimestrială înregistrată vreodată în această ţară, pe fondul reducerii şomajului şi creşterii puterii de cumpărare.

Vânzările, ajustate la inflaţie şi la variaţiile sezoniere, au crescut în iunie faţă de mai cu 6,3%, potrivit Oficiului federal pentru statistică. Aceasta este cea mai puternică majorare din 1991, când oficiual a început să înregistreze datele pentru Germania unificată. Estimările analiştilor dădeau o medie de doar 1,7%, scrie Bloomberg.
Cea mai mare economie din Europa are capacitatea de a linişti criza datoriilor din regiune pe măsură ce companiile germane angajează personal pentru a face faţă comenzilor, iar angajările alimentează creşterea cheltuielilor de consum. De altfel, Bundesbank şi-a revizuit luna trecută estimările pentru avansul economiei germane în 2011 în creştere, de la 2,5% la 3,1%.
“Consumatorii germani se trezesc în sfârşit. Bineînţeles, există un istoric al vânzărilor descurajant, chiar şi în Germania, iar acesta este un motiv să nu ne bucurăm prea tare. Totuşi, consumatorii germani ne oferă o speranţă că măcar economia Germaniei pare să se îndrepte către o  ieşire uşoară din criză”, spune Carsten Brzeski, senior-economist la ING Groep din Bruxelles.
Şomajul în Germania a scăzut în iulie pentru a 25-a lună consecutiv, păstrând rata la 7%, cea mai mică de la reunificare.