Primul tren Alstom Coradia va pleca pe traseu începând cu 15 noiembrie. Ce traseu va avea

Alstom Coradia

SURSA FOTO: Facebook

Primul tren Alstom Coradia va porni pe traseu din București. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat aprobarea semnării actului adițional nr. 1 la contractul de servicii publice acordat CFR Călători, ce prevede începutul operării trenurilor electrice RE-IR1 Alstom Coradia începând cu data de 15 noiembrie 2024.

Primul tren Alstom Coradia va porni pe traseu din București

Primul tren Alstom Coradia va pleca pe traseu începând cu 15 noiembrie. Ruta de circulație va include legătura dintre București Nord, Ploiești Vest, stațiunile de pe Valea Prahovei și Brașov, conform unui document publicat pe site-ul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF).

Aceasta precizează că, în baza articolului 7 alineatul (13) din legea nr. 52/2003, republicată și modificată ulterior, și având în vedere necesitatea de a implementa proiecte cu fonduri europene nerambursabile, se va adopta proiectul în regim de urgență pentru a evita riscurile de neutilizare a fondurilor.

„În temeiul art. 7 alin (13) din legea nr. 52/2003 republicată cu modificările şi completările ulterioare, luând în considerare implementarea prevederilor proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, corelate cu riscul decomiterii unor fonduri în absenţa implementării cu celeritate a prevederilor CSP atribuite competitiv, proiectul va fi adoptat de ARF în regim de urgenţă”, spune instituţia.

În prima jumătate a anului 2025, odată cu integrarea celorlalte 11 trenuri în parcul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) și predarea acestora către CFR Călători în cadrul contractului de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor opera pe toate rutele stabilite în contract. Aceste rute includ: București – Constanța, București – Craiova, București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara, precum și București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad și București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia

Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Iaşi; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava; Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi;  Iaşi – Suceava – Dej – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistriţa – Cluj Napoca; Bucureşti – Ploieşti – Braşov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat un contract cu Alstom Ferroviaria SpA pentru achiziția a 37 de rame electrice inter-regionale de lung parcurs, încheiat în martie 2022. Primul tren electric Alstom Coradia Stream din această serie a sosit în România pe 4 decembrie 2023 și este în prezent supus testelor. Totuși, livrarea celorlalte 36 de rame electrice RE-IR a fost întârziată. Valoarea totală a contractului, care include cele 37 de unități electrice multiple și serviciile de mentenanță pentru o perioadă de 15 ani, se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA. Trenurile destinate ARF au fost fabricate în Polonia.