După ceremonia de inaugurare, primul tren pentru public va circula pe ruta Craiova – Vidin şi retur, traversând noul Pod Calafat – Vidin, cu plecare din Craiova la ora 13:19 şi sosire în Vidin la ora 16:30. Trenul de întoarcere va pleca din Vidin la ora 17:40 şi va sosi în Craiova la ora 21:06.
Începând cu duminică, între Craiova şi Vidin vor circula două trenuri pe zi care vor pleca la 08:00 şi, respectiv, la 13:19 de la Craiova şi vor sosi la Vidin la 11:00 şi la 16:30. Cursele de retur de la Vidin vor fi la 12:25 şi la 17:40, cu sosire la Craiova la 15:28 şi 21:06. Biletul Craiova-Vidin va costa 46 lei, iar între Craiova şi Sofia cu trenuri de legătură de la Vidin – 98 lei.
Potrivit unui comunicat de presă emis de Compania Naţională de Căi Ferate 'CFR' SA, circulaţia feroviară pe podul mixt (rutier/feroviar) de la Calafat – Vidin, al doilea punct de trecere peste Dunăre, va asigura un flux direct pentru traficul de călători şi de marfă şi va reduce timpul necesar pentru parcurgerea distanţei Craiova – Golenţi – Vidin.
Pentru legătura feroviară pe podul mixt de frontieră între cele două ţări, peste fluviul Dunărea, s-au executat lucrări de modernizare a 5,9 kilometri linie simplă până la staţia Golenţi, 1,9 km cale ferată în staţia Golenţi (4 linii) şi construcţia a 3,2 km linie nouă simplă electrificată care permite accesul direct de pe pod pe calea ferată Golenţi-Calafat.
'Prin racordarea căii ferate existente Craiova – Calafat (ramură sudică a Coridorului IV Pan-European) la noul pod mixt de la Calafat-Vidin, sistemul feroviar va contribui, astfel, la dezvoltarea economică din judeţele Dolj şi Mehedinţi, prin creşterea capacităţii de transport de mărfuri şi promovarea distribuţiei mărfurilor în această regiune, şi nu în ultimul rând la consolidarea relaţiilor economice dintre România şi Bulgaria', se menţionează în comunicatul citat.
Valoarea investiţiei pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%)
Construcţia, al doilea punct de trecere peste Dunăre, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
Podul Calafat-Vidin a fost inaugurat în luna iunie a anului trecut dar până acum a fost folosit doar pentru transport rutier.AGERPRES