Această călătorie este ultima expresie a dorinţei Chinei de a întări legăturile comerciale cu Europa Occidentală, prin renaşterea vechii rute comerciale Drumul Mătăsii, care permitea transportul de mărfuri preţioase pe vechiul continent.
Trenul care a ajuns miercuri în staţia Barking din estul Londrei la ora 13:00 GMT, 15.00 ora României, şi-a început călătoria în oraşul Jiwu din estul Chinei la 1 ianuarie şi a trecut prin Kazakhstan, Rusia, Belarus, Polonia, Germania, Belgia şi Franţa după care a intrat în Marea Britanie prin tunelul de sub Canalul Mânecii.
Trenul, care poartă logo-ul companiei germane Deutsche Bahn, transportă 24 de containere umplute cu haine şi alte bunuri, mult mai puţin decât o navă care poate transporta între 10.000 şi 20.000 de containere. În plus, trenul care a ajuns miercuri la Londra este diferit de cel care a plecat din China la începutul anului deoarece locomotiva şi vagoanele au trebuit să fie schimbate din cauza ecartamentului diferit utilizat de căile ferate din ţările fostei URSS.
Londra este al 15-lea oraş deservit de acest nou serviciu de transport feroviar propus de compania de stat China Railway Corporation, care este promovat ca fiind mai ieftin decât transportul aerian şi mai rapid decât transportul maritim. China, cea mai mare companie putere comercială a lumii, a anunţat în 2013 o nouă iniţiativă denumită 'Drumul Mătăsii destinată întăririi schimburilor comerciale între Asia, Rusia şi Europa. AGERPRES