Cu o lungime de 650 de metri, trenul transportă 41 de containere conţinând articole de îmbrăcăminte, produse electronice, jucării şi oţel în valoare de peste un milion de dolari. Trenul a trecut prin Kazakhstan, Rusia, Belarus, Polonia şi Slovacia înainte de ajunge la terminalul Mahart Container Center din portul Budapesta. 

Această călătorie este ultima expresie a dorinţei Chinei de a întări legăturile comerciale cu Europa Occidentală, prin renaşterea vechii rute comerciale "Drumul Mătăsii" care permitea transportul de mărfuri preţioase pe vechiul continent. 

În prezent se fac pregătiri pentru modernizarea liniei de cale ferată între Budapesta şi Belgrad. Acest tronson de cale ferată ar urma să devină o parte din coridorul de transport pentru produsele chinezeşti destinate Europei. 

Compania feroviară de stat China Railway Corporation promovează transportul feroviar ca fiind mai ieftin decât transportul aerian şi mai rapid decât transportul maritim. China, cea mai mare companie putere comercială a lumii, a anunţat în 2013 o nouă iniţiativă denumită "Drumul Mătăsii" destinată întăririi schimburilor comerciale între Asia, Rusia şi Europa. 

AGERPRES