Lei Jun, directorul general al Xiaomi, a dezvăluit luni prețul primului vehicul electric al companiei chineze, SU7. El a dat această informație înainte de lansarea oficială programată pentru joi.

Lei Jun a dat detalii într-o postare pe platforma de socializare chineză Weibo. Acesta a declarat că obiectivul Xiaomi SU7 este să devină cel mai elegant, performant și inteligent sedan.

Preţul primului vehicul electric al Xiaomi

Prețul vizat este sub 500.000 de yuani (69.328 USD). Aceasta este prima dată când Xiaomi confirmă limita superioară a intervalului de prețuri pentru SU7.

În plus, joi, Xiaomi va lansa oficial vehiculul electric SU7 și va începe să accepte comenzi.

Conform unei alte postări pe Weibo a lui Lei, mașina este deja expusă în magazinele Xiaomi din China, în 29 de orașe.

Lei Jun a menționat că testele de conducere vor începe joi, arată CNBC.

Competiție directă cu Tesla în China

Președintele grupului, Weibing Lu, a precizat anterior pentru CNBC că Xiaomi își propune să vizeze segmentul premium al pieței de mașini electrice. Compania va intra, astfel, în competiție directă cu producători auto precum Tesla în China.

În comparație, prețul sedanului Model S al Tesla începe de la 698.900 de yuani. Prețul Model 3 începe de la 245.900 de yuani.

Xiaomi se va confrunta, de asemenea, cu o mulțime de producători autohtoni. Pe listă se află inclusiv gigantul BYD, Nio, Xpeng și Li Auto. Majoritatea dintre aceștia vizează, de asemenea, segmentul premium al pieței vehiculelor electrice.

Cunoscută mai bine ca o companie de smartphone-uri

Xiaomi este cel mai bine cunoscută ca o companie de smartphone-uri și electronice de larg consum. Cu toate acestea, în 2021, compania a anunțat planuri de a intra în industria vehiculelor electrice. În doar trei ani, se confruntă acum cu o piață a mașinilor electrice din China, care s-a schimbat semnificativ, încetinind și devenind extrem de competitivă.

Piața vehiculelor electrice este în mijlocul unui război al prețurilor. Acest război a fost declanșat inițial de Tesla la sfârșitul anului 2022. Acest lucru a forțat alte companii producătoare de mașini electrice să reducă prețurile pentru a stimula cererea și a rămâne competitive, exercitând presiune asupra marjelor și profitabilității în întreaga industrie.

Pe o piață atât de competitivă, în care compania nu are o istorie prea lungă, prețurile vor juca un rol esențial pentru Xiaomi.