Marți, 13 decembrie, a fost efectuat primul zbor de probă pe Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav, cel mai nou aeroport din România, ce va fi deschis oficial în vara anului viitor. Investiția a costat 130 de milioane de euro şi este primul aeroport construit în ultimii 50 de ani de la zero în România. Mai mult, aici a fost instalat un Turn de Control Virtual, primul de acest fel din țară.

Primul zbor oficial pe Aeroportul Internațional Brașov

Recent a fost operat primul zbor oficial pe Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav (AIBG). Este vorba despre un zbor de calibrare a echipamentelor de radionavigație ale aeroportului, efectuat de o aeronavă ce aparține de Autoritatea Aeronautică Română.

„Vom verifica în primul rând echipamentul (…) de venire la aterizare, după care continuăm cu cel de rută, care va avea și procedura de apropiat. Suntem singurii care putem face măsurători de parametru, astfel încât să fim siguri că ei sunt în toleranță (…) nu poate fi verificată de altcineva decât de noi, în aer. Nu avem niciun alt supra-control. Trebuie o atenție deosebită și parametrii pe care îi măsurăm trebuie să fie în toleranță, așa cum spun normele”, a explicat reprezentantul Autorității Aeronautice, Iulian Dumitrescu.

Mai mult, astfel de zboruri vor continua și în perioada următoare, deoarece este nevoie de zeci de ore de zbor pentru a calibra toate echipamentele instalate pe AIBG.

Premieră la nivel național: A fost lansat Turnul de Control Virtual

Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav are o capacitate de peste un milion de pasageri, fiind al treilea ca mărime după cel de la Bucureşti şi cel din Cluj. Mai mult, aerodromul de la Braşov beneficiază de primul Turn de Control Virtual construit în România.

Practic, de astăzi se vor efectua zboruri de calibrare, care vor avea loc zilnic, până la efectuarea celor 30 de ore necesare pentru verificare, monitorizare şi evaluare. Aeroportul este situat la 15 minute de centrul oraşului, iar primul zbor cu pasageri este programat pentru luna iunie, în data de 15. Pentru ca acest termen să poată fi respectat, trebuie ca până la începutul lui martie toate sistemele să fie calibrate, iar toate procedurile de zbor să fie definite.

„În luna ianuarie urmează o altă etapă, cea legată de procedurile de zbor. În prezent procedurile de zbor sunt la codat. Procedura de zbor înseamnă modul în care avionul ajunge de pe pistă, în rută și de pe rută, în pistă, în funcție de toate obstacolele naturale care sunt în vecinătatea Aeroportului din Brașov și, de asemenea, în funcție de tot ceea ce înseamnă design-ul spațiului aerian și anumite restricții care ar putea apărea pe spațiul aerian de deasupra Brașovului”, a transmis și președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea.