Prin ce mijloace comunică românii în timpul pandemiei de coronavirus

Pandemia de coronavirus a cauzat probleme mari privind socializarea, mijloacele de comunicare online stau acum la baza comunicării între persoane, fie că este vorba despre cursuri școlare, fie că este vorba de o convorbire cu persoanele apropiate.

Potrivi unei analize realizate de Picodi.com, momentul în care restricțiile generate de coronavirus au fost implementate în majoritatea țărilor europene, interesul pentru comunicarea online a crescut de 7 ori.

Echipa analiștilor Picodi.com a hotărât să verifice care instrumente și aplicații care dau posibilitatea de a efectua apeluri video, au câștigat cea mai mare popularitate în ultima vreme.

Cele mai populare aplicații

După o analiză a numărului mediu de căutări online ale mai multor aplicații de comunicare instantanee populare, atât de la producători mari, cât și de la cei de nișă, cum ar fi Google, Microsoft, Facebook, Rakuten, Line Corporation, se pare că învingătorul a fost Whatsapp.

WhatsApp-ul, a fost căutat cel mai des în 22 de țări. Această aplicație a preluat conducerea pe tot continentul, din Portugalia prin Spania, prin Elveția și Italia până în Germania și Cehia. O explozie a interesului pentru comunicatorul verde este vizibilă și în Rusia, Turcia și Finlanda. România se află, la fel, în echipa WhatsApp, fiind de partea vest-europenilor.

În 14 țări, cea mai utilizată aplicație de comunicare instantanee a fost Zoom. Interesul pentru acesta a fost la un nivel ridicat, în special în nordul Europei (Marea Britanie, Norvegia), în unele țări baltice (Lituania, Estonia), precum și în Ucraina și Moldova.

Viber și Microsoft Teams, la fel ca și Skype, au domnit numai în 4 țări. Ambele aplicații de comunicare au găsit cel mai mare număr de utilizatori în Peninsula Balcanică și în Liechtenstein (Microsoft Teams) și Belarus (Viber). Iar locuitorii din Danemarca au ales în mod special, Google Meet.

Studiul a a avut la bază compararea numărului de căutări online pentru 19 aplicații de mesagerie instantanee. Datele arhivate provin din Google Keyword Planner.