Principalii producători europeni de componente auto, în declin

Cei mai puternici 30 de furnizori de componente pentru autovehicule care au uzine în Europa - mulți dintre ei cu fabrici și în România - au realizat anul trecut vânzări cumulate de 172,5 miliarde de euro, în scădere cu 4% față de valoarea de 179,9 mld. euro atinsă în 2011.

Conform ”Top 30 European OEM Parts Suppliers”, realizat de ANE, doar 12 dintre primii 30 de componentiști cu divizii pe piața europeană au raportat creșteri ale veniturilor realizate din vânzări. În vârful clasamentului, avansul grupului Robert Bosch GmbH față de Continental AG s-a redus cu nu mai puțin de 52% până la 2,9 mld. USD. În 2011, diferența dintre veniturile obținute din vânzări de cele două companii era de 5,6 mld. USD, iar în 2010 de 4,9 mld. USD.
Pentru anul trecut germanii de la Bosch au raportat vânzări de 19,1 mld. USD, în scădere de la valoarea de 21,5 mld. USD înregistrată în 2011. În același timp, conaționalii de la Continental, aflați pe poziția a doua a clasamentului european, au realizat în 2012 vânzări de 16,4 mld. USD, în creștere de la 15,9 mld. USD cu un an mai devreme. Locul trei în topul furnizorilor auto europeni este ocupat de Faurecia cu 12,6 mld. USD. Pe locurile următoare se află, în ordine, Magna International Inc. (12,17 mld. USD), ZF Friedrichshafen AG (10,79 mld. USD), Johnson Controls Inc. (10,85 mld. USD), BASF SE (7,63 mld. USD), Valeo SA (6,53 mld. USD), Delphi Automotive PLC (6,011 mld. USD) și TRW Automotive Holdings Corp. (6,010 mld. USD).
Printre companiile care s-au remarcat grație rezultatelor pozitive înregistrate împotriva curentului se numără britanicii de la GKN care au urcat pe locul 27 grație achiziției companiei germane Getrag. Veniturile din vânzări ale GKN au fost anul trecut de 2,44 mld. USD, în creștere de la 1,66 mld. USD în 2011. Alte companii din Top 30 care au reușit să obțină venituri în creștere sunt Gestamp, Hella, BorgWarner, Schaeffler, Aisin Seiki, Mahle, Plastic Omnium, Draexlmaier, Eberspaecher și Hyundai Mobis.
Clasamentul este realizat în baza vânzărilor realizate în Europa, majoritatea datelor fiind furnizate chiar pe producători. Valorile nu includ vânzările de piese și componente non-auto.