În intervalul Milova – Conop – Bârzava, de exemplu, a fost finalizat canalul hidraulic între „reperele” 570+667 si 571+073, iar la punctul Podeț km 570+677 expertiza este în curs de desfășurare. La punctul Pod GMIB Km 571+443, situația era, potrivit reprezentanților firmei Astaldi, următoarea: a fost betonată complet fundația si executată elevația culeelor. Tot aici a fost finalizată montarea grinzilor și a tablierului. La punctul Pod GMIB Km 575+739 a fost, de asemenea, betonată complet fundația și executată elevația culeelor. Grinzile au fost montate, palplanșele înfipte, iar lucrările civile sunt în curs de desfășurare. La stația Milova se află în progres activitățile la circuitul de rezistență al clădirilor destinate călătorilor, dar și demontarea liniilor vechi. Între Milova și Radna se scoate piatra spartă atât pe Firul 1 (progres estimativ 60-70 %), cât și în sectoarele Cap Y Radna (pK. 593+788) – Pod 586+310 (progress > 50%). „La rampa militară Radna – ne-au explicat oficiali ai firmei Astaldi – a fost turnat betonul aferent platformelor peroanelor și sunt în curs de desfășurare lucrări adiacente halei de mentenanță, în vreme ce la stația Păuliș au fost terminate lucrările la rezistența fundației, au fost ridicați stâlpii și acoperișul, lucrările de arhitectură fiind în desfășurare”.
Progrese remarcabile la stațiile Ghioroc și Bârzava
La Stația Ghioroc sunt în curs de desfășurare lucrările la arhitectura clădirii de călători și la acoperișul copertinei peroanelor liniilor I-II, iar la stația Bârzava (intervalul km 569+286 – km 566+900) acțiunile de construcție la clădirea destinată călătorilor (inclusiv copertinele aferente) sunt gata în proporție de 60%. „Se lucrează și la completările arhitectonice si la instalatiile interioare, urmează să fie furnizate ferestrele și elementele metalice necesare la completarea copertinei clădirii călătorilor. Peroanele au fost finalizate până la nivelul asfaltului, iar la nivelul infrastructurii sunt terminate burajele, sudurile, nivelările etc.”, ne-au mai dezvăluit reprezentanții firmei Astaldi. Mai mult, în același punct de lucru au fost finalizate, în proporție de 98,5%, copertinele liniilor III și 4 și au fost realizate închiderile arhtectonice la acoperiș. Finalizarea copertinei liniilor 1 și II la stația Bârzava este și ea gata în proporție de 98,5%, în vreme ce pasarela metalică, structura liftului și montarea tablei cutate a atins 83% din procesul de finalizare a lucrării. Au fost redeschise liniile 4 și 5 la Bârzava Veche și demontate liniile 1, II și III, au fost realizate instalațiile electrice și au fost construite peroanele. În intervalul Bârzava – Varadia (segmentul Km 566 – 564+500 Mureș) continuă lucrările la terasamente (progres 97%)… Drumul de fier care va lega România de Occident începe, fără îndoială, să prindă cheag.
Mai mult, 102,018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest, cu o viteză maximă de 120 km/ oră, recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei.
Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători. Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Europa de Vest, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara.
De asemenea, aici, viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria va fi de 160 km/oră.