Președintele FEIEA: „Printul este în declin, dialogul social media în ascensiune”

„Pe fondul declinului publicaţiilor tipărite, deja se observă o intensificare a dialogului generat de reţelele sociale care a condus la apariţia unei noi funcţii, cea de Community Manager”, este concluzia lui Steve Doswell, preşedinte FEIEA (Federation of European Business Communication Associations), din cadrul Internal Social Media Workshop, organizat, săptămâna trecută, la Bucureşti.

Care este viitorul comunicării interne? „La nivel european, angajatorii se asteaptă la acreditarea calificărilor profesionale în comunicare internă. Deşi se va afla în continuare la intersecţia dintre relaţii publice, resurse umane, jurnalism, managementul schimbării şi dezvoltare organizaţională, comunicarea internă îsi va cristaliza un set de competenţe proprii”, explică Steve Doswell.

În contextul în care în următorii doi ani social media vor fi introduse pe scară largă în programele de comunicare internă, "organizaţiile ar trebui să găsească modalităţi eficiente de a se folosi de aceste instrumente, să nu se rezume la aspectul tehnic, ci să se axeze pe latura socială, comunicare personalizată şi măsurători clare", crede şiTomas Poucha, consultant şi director al Institutului Ceh de Comunicare Internă.

Cum influenţează social media procesele de management al schimbării? Un studiu realizat pe 70 de experţi în comunicare, anul trecut, în Germania, arată că simpla folosire a social media în comunicarea internă, fără un sprijin adecvat al departamentului IT, nu conduce automat la creşterea dialogului şi participării, explică Jan Lies realizatorul studiului şi profesor la Universitatea de ştiinţe aplicate din Hamburg.

Conform studiului European Communication Monitor 2011, comunicatorii europeni consideră că posedă cunoştinţe medii (3/6 puncte) despre social media şi mai puţin de 30% din companiile din Europa de Est au şi prevăzut training specializat în noile media. Aceleaşi date arată că în 2013, mai mult de 50% din strategiile de comunicare internă de succes bazate pe social media vor fi iniţate de operaţiunile de business (studiul Gartner) şi nu de departamentele de tehnologia informaţiei.

Experţi internaţionali din Marea Britanie, Germania,  Elveţia, Cehia şi Italia vin la conferinţa Internal Social Media, programată pe 29 martie, la Bucureşti, să vorbească despre evoluţia reţelelor de social media, comunicarea la locul de muncă şi noile tendinţe din industria PR-ului european.
Pentru prima dată în Europa de Est, experţi internaţionali din Marea Britanie, Germania,  Elveţia, Cehia, Slovenia, Portugalia şi Italia au vorbit despre folosirea social media ca instrument de comunicare internă în cadrul conferinţei Internal Social Media Workshop, organizată pe 29 martie, la Bucureşti.
Workshopul a oferit comunicatorilor interni români posibilitatea de a afla utimele noutăţi în materie de media digitale, considerate a fi cea mai mare provocare pentru profesie până în 2014 de către peste jumătate din specialiştii PR europeni.
În premieră în tara noastră, directori, consultanţi, specialisti şi lectori au prezentat studii de caz inedite celor peste 50 de specialişti de comunicare internă din România prezenţi la eveniment, printre care şi Steve Doswell, Massimo Greggia, membru al board-ului ASCAI din Italia sauTomáš  Poucha, director Institutul Ceh de Comunicare Internă din Republica Cehă.