Pro şi contra „Carta Europeană a Siguranţei Rutiere”

Ministerul Transporturilor (MT) va fi gazda semnarii Cartei Europene a Sigurantei Rutiere. evenimentul va avea loc joi, in prezenta mai multor oficiali europeni de prim rang, informeaza un comunicat al MT.Carta Europeana a Sigurantei Rutiere este cea mai mare platforma existenta pentru siguranţa rutiera, incluzand toate cele 27 de state membre UE. Ea face parte din Planul de Actiune pentru Siguranta Rutiera lansat de Comisia Europeana in urma cu patru ani si are drept obiectiv reducerea cu 50 l

Ministerul Transporturilor (MT) va fi gazda semnarii Cartei Europene a Sigurantei Rutiere. evenimentul va avea loc joi, in prezenta mai multor oficiali europeni de prim rang, informeaza un comunicat al MT.

Carta Europeana a Sigurantei Rutiere este cea mai mare platforma existenta pentru siguranţa rutiera, incluzand toate cele 27 de state membre UE. Ea face parte din Planul de Actiune pentru Siguranta Rutiera lansat de Comisia Europeana in urma cu patru ani si are drept obiectiv reducerea cu 50 la suta a numarului de accidente rutiere pe drumurile europene pana in anul 2010.

La prezentarea documentului si la semnarea lui vor fi prezenti Enrico Grillo Pasquarelli – Director Transport Terestru, Direcţia Generala pentru Energie si Transport din cadrul Comisiei Europene, precum si Maria Teresa Sanz-Villegas – Sef de Proiect din cadrul aceleiasi directii. Evenimentul va beneficia si de prezenta inaltilor oficiali ai Ministerului Transporturilor, precum si a sefului Reprezentantei Comisiei Europene in Romania.

Reprezentantii transportatorilor rutieri de marfa au declarat ca nu vor fi prezenti la eveniment.

„Semnarea acestui document in Romania este o sfidare. Infrastructura rutiera se afla intr-o stare deplorabila din cauza incompetentei guvernului, Ministerului (n.r. Transporturilor) si Administratiei Nnationale a Drumurilor”, a declarat, pentru Capital Online, presedintele Federatiei Operatorilor romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu. Acesta a explicat ca drumurile din Romania nu numai ca sunt pline de gropi, dar lipsesc si indicatoarele rutiere, pana si marcajele de pe carosabil. Hagiu a precizat ca in aceste conditii, semnarea Cartei Europene a Sigurantei Rutiere este „bataie de joc”.

„Carta e buna in conditii de infrastructura decenta. Acest document nu e pentru noi. Aici e nevoie de o implicare dincolo de hartii si protocoale”, a concluzionat liderul FORT.

Pe de alta parte, directorul de comunicare al AND, Stefan Szobotka a declarat pentru Capital Online ca „siguranta rutiera este o prioritate pentru Administratie”.

„Proiecte privind siguranta in trafic au fost demarate inca din anul 1996, in special in privinta satelor liniare, dar nu numai. Din pacate, in ultmii 18 ani au fost construiti mai putin de 1.000 km de drumuri in Romania, insa bugetul alocat acestui domeniu in 2008 (peste 600 mil. euro pana acum) este mai mare decat bugetul cumulat din perioada 2000-2006, ceea ce denota interesul autoritatilor pentru sistemul national de transport rutier. Cu siguranta, acest document va avea si un efect real, cu atat mai mult cu cat in acest an au fost introdusi intr-un program de reabilitare peste 2.100 de kilometri de drumuri nationale.

De asemenea, purtatorul de cuvant al Politiei Capitalei, Cristian Ciocan a declarat, pentru Capital Online ca „orice masura luata in concordanta cu normele UE pentru reducerea accidentelor rutiere e bine venita”.

Reprezentantul Politiei Capitalei a precizat ca la Nivelul Bucurestiului acest document nu va ramane sub nici o forma „la sertar”. „Suntem implicati si noi (n.r. Politia Capitalei), iar acest document va fi implementat la fel ca multe alte programe similare menite sa sporeasca siguranta traficului rutier”, a precizat Cristian Ciocan.